Genel Bilgi
Kod | CGP137 |
Ad | Okul Öncesi Eğitime Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerde, okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve uygulama yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi edinme, farklı eğitim modellerini analiz etme ve etkili öğretim stratejileri geliştirme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Türk milli eğitiminin genel amaçları , okul öncesi eğitimin amaçları , okul öncesi eğitimin temel ilkeleri, Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihçesi, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, okul öncesi eğitim programının tanıtımı, okul öncesi Eğitimde uygulanan farklı eğitim modelleri, farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi eğitim uygulamaları .
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Aslan, D. (2020) Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. İzge Yayıncılık. Avcı, N., & Toran, M. (Eds.). (2012). Okul öncesi eğitime giriş. Eğiten Kitap.
Notlar
Makale İnceleme
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okulöncesi eğitimin temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ02 | Erken çocukluk ve okul öncesi eğitim kavramlarını tanımlar ve karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Okulöncesi eğitimin önemi ve yararlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri karşılaştırır ve eleştirir. |
ÖÇ05 | Okulöncesi eğitimin dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ06 | Okul öncesi dönem çocuklarının temel özellikleri ve gereksinimlerini gelişim kuramlarıyla ilişkilendirir. |
ÖÇ07 | Okulöncesi öğretmenlerinin temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ08 | Okulöncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ile temel özelliklerini analiz eder. |
ÖÇ09 | Farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi eğitim modellerini karşılaştırır ve etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ10 | Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı eğitim modellerini açıklar. |
ÖÇ11 | Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik durumlarını açıklar. |
ÖÇ12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılan eğitici materyal tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimin tanımı kapsamı ve tarihçesi - Okul Öncesi Eğitim Programı | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Okul öncesi eğitimin temel ilkeleri -Okul Öncesi Eğitim Programı | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Okul Öncesi eğitime temel olan görüşler-Okul Öncesi Eğitim Programı | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı eğitim modelleri 1 | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı eğitim modelleri 2 | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik 1 | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
7 | Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik 2 | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrenme ortamları ve bahçe | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Okulöncesi öğretmeninin özellikleri | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Okul öncesi eğitim ve kitle iletişim araçları | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında görevlendirme 1 | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Okul öncesi eğitim kurumlarında görevlendirme 2 | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Anaokulu gözlem değerlendirmesi 1 | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Anaokulu gözlem değerlendirmesi 2 | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |