Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
ÇOCUK GELİŞİMİ PR. | |
Kod | BIT102 |
Ad | Bilgi ve İletişim Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERFU GELEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERFU GELEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile temel bilgisayar donanımlarını tanıma, kullanma, word, excel, powerpoint ve outlook programlarını temel düzeyde kullanabilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
İnternet Ve İnternet Tarayıcısı Elektronik Posta Yönetimi Haber Grupları / Forumlar Web Tabanlı Öğrenme Kişisel Web Sitesi Hazırlama Elektronik Ticaret Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş İnternet Ve Kariyer İş Görüşmesine Hazırlık İşlem Tablosu Formüller Ve Fonksiyonlar Grafikler Sunu Hazırlama Tanıtıcı Materyal Hazırlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bal, H.Ç. 2018. Bilgi ve İletişim Teknolojisi. Murathan Yayıncılık.
Notlar
IEEE Xplore (ieeexplore.ieee.org) Google Scholar (scholar.google.com)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi teknolojilerine ait temel kavramları açık ve anlaşılır şekilde ifade eder. |
ÖÇ02 | Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kullanır. |
ÖÇ03 | İşletim sistemlerinin amaçlarını ve kullanımı konusunu temel seviyede uygular. |
ÖÇ04 | Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarına uygun şekilde kullanır. |
ÖÇ05 | Elektronik tablo hesap programında formüller geliştirir, etkin sunumlar hazırlar. |
ÖÇ06 | Güvenli ve etkin internet kullanımını geliştirir. |
ÖÇ07 | Sunu cihazlarını etkin bir şekilde kullanır, farklı konularda yaratıcı sunumlar hazırlar. |
ÖÇ08 | Teknolojik cihazları kullanırken sağlıkla ilgili kurallara özen gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda Temel Kavramlar ve İşleyiş Yapısı, Giriş ve Çıkış Birimleri | Donanım bileşenleri ve temel kavramlar ile ilgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yazılım ve Donanım Kavramları, Yazılım Çeşitleri, Dosya ve Klasör KavramıKapasite Ölçüm Birimleri, Dahili ve Harici Donanım Birimleri Tanıtılması ve Özellikleri | Yazılım ve donanım kavramları ile ilgili literatürü araştırma, ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Klavye Tanıtımı ve Uygulaması, Parmakların Klavyedeki Durumu ve Vuruş Tekniği | Klavyeyi ve tuşları incelemek, görevleri hakkında bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Microsoft Windows İşletim Sistemi Kullanımı (Masaüstü ekranı, simgeler, görev çubuğu, Kısayol işlemleri, Başlat Menüsü, Dosya ve Klasör İşlemleri, Program Kurulumu, Denetim Masası Özellikleri, Bilgisayarın Bakımı (Sistem Araçları) | Microsoft Windows İşletim Sisteminin internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kelime İşlemci Programına Giriş ve Kelime İşlemci Programının Özelliklerinin Tanıtımı, Metin İşlemleri, Sayfa ve Paragrafların, Ayarları ve Düzenlenmesi | Kelime İşlemci Programı hakkında kaynaklardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Kelime İşlemci Programında Tablo İşlemleri, Kelime İşlemci Programında Resim ve Şekil Ekleme | Kelime İşlemci Programında tablo hazırlama hakkında kaynaklardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Kelime İşlemci Programında SmartArt Kullanımı, Grafik Ekleme, Alt ve Üst Bilgi Ekleme, Dipnot Kullanımı | Kelime İşlemci Programında grafik, alt üst bilgi hakkında kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektronik İşlem Tablosu Programına Giriş. (Hücre, Alan, Temel Matematiksel İşlemler, Grafikler) | Elektronik İşlem Tablosu Programının internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Elektronik İşlem Tablosu Programında Formüller ve fonksiyonlar | Kullanılan temel formüller hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Sunu Hazırlama. | Sunu hazırlığı hakkında bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | İnternet Nedir İnternet Tarayıcısı Çeşitleri ve Kullanımı Elektronik posta edinme, kullanımı ve yönetimi. (CC ve BCC kavramlarına değinilmeli)Haber grupları / Forumlara Üyelik ve Kullanımı | İnternet ve elektronik posta ile ilgili temel kavramları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Virüsler, Güvenli İnternet Kullanımı, Web sayfa Uzantıları (gov, edu, com vb.), Bankacılık İşlemlerinde Dikkat Edilecek Hususlar, Elektronik Ticaret Nedir E-Ticaret sitelerinden nasıl alış-veriş yapılır | Güvenli internet kullanımı ile ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | E-DEVLET İşlemleri (Sigorta işlemleri, Plaka sorgulama, Yazışma ve Başvuru Çeşitleri, Mahkeme Kayıtları, vb.)Web Tabanlı Öğrenme Nedir Nasıl Yapılır Üniversitelerdeki Açık Ders Materyallerinin Kullanımı. | E-devlet işlemlerini incelemesi ve konun hakkında bilgi edinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | İnsan Kaynakları Web Sitesinde Online Özgeçmiş Hazırlama ve İş başvurusu.Sosyal Ağlar ve Sosyal Ağlarda Güvenli ve Etik İletişim Nasıl Olmalıdır | Online özgeçmiş ve özgeçmiş hazırlama ile ilgili konuları okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |