Genel Bilgi
Kod | CGP243 |
Ad | Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin çocuk ruh sağlığına ilişkin temel bilgileri kazanması, ruh sağlığının öneminin kavranması, ruh sağlığı temelinde yatan teoriler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olması, kazanmış olduğu bilgilerini eğitim ortamında bulunan çocuk ve ailelerine aktarabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ruh sağlığının tanımı, ruh sağlığının önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen duygu, davranış ve uyum problemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Firat, M., Kaya Bagdas, C. (2021). Child Psychology and Mental Health. Educational Book : Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocukluk döneminde ruhsal gelişim özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukları tanır |
ÖÇ03 | Çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozuklukların nedenlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozukluklar karşısında doğru yaklaşımları uygular. |
ÖÇ05 | Çocukluk döneminde ruhsal ve davranışsal bozukluklar karşısında ailelerin uzmanlara ulaşmasına yardım eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ruh Sağlığının Tanımı ve Önemi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Ruh Sağlığının Tarihsel Gelişimi, Ruh Sağlığı ile İlgili Kuramlar, | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Ruh Sağlığı Yerinde Olan ve Olmayan Bireylerin Özellikleri, | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri (Kekemelik Konuşamama) | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri (Parmak emme- Tırnak yeme) | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri (Enürezis - Enkoprezis) | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri ( Kıskançlık- İnatçılık-Tikler ) | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri ( Uyku ve Yemek Sorunları) | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri (Korkular- Yalan Söyleme) | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemleri ( Saldırganlık) | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Otizm ve Çocukluk Şizofreni | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Öğrenme ve Temel Fiziksel İşlev Bozuklukları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Aile İçindeki Özel Durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) Çocuğun Ruh Sağlığına Etkileri. | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |