Genel Bilgi
Kod | CGP240 |
Ad | Çocuk Hakları ve Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Hülya ÇULHAOĞLU İMRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin çocuk haklarının yasal dayanaklarını tanıbilmesi, çocuk ihmali ve istismarı konusunda bilinçlenmesi, çalışan çocuklar, göç çocukları, sokak çocukları, yoksulluk yaşayan çocuklar ve bu çocukların temel hak ve özgürlükleri hakkında bilinçlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çocuk hakları ve koruma yasaları, çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma, aile refahı, çocuk ihmal ve istismarı, çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler, çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama ve bu konuda yapılan çalışmalar, çalışan çocuklar, sokak çocukları, boşanmış aileler ve çocukları, savaş ve göç çocukları, korunmaya muhtaç çocukların hakları ve alınması gereken önlemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Yıldırım Doğru, S. (2021). Çocuk hakları ve koruma, aile refahı ve koruma. Eğiten kitap: Ankara Can Yaşar, M., Aral, N. (2020). Çocuk Hakları. Vize yayıncılık: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan hakları ve yasalarla ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Çocukların korunmasının ve eşit fırsatların önemini savunur. |
ÖÇ03 | Çocuk hakları ve çocuk koruma yasalarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Çocukların ve ailelerin yasal haklarını açıklar. |
ÖÇ05 | Çocuk İhmal ve İstismarı ile ilgili yasal tanımları uygular. |
ÖÇ06 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu tedbirleri değerlendirir. |
ÖÇ07 | Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk hakları ve koruma yasaları, | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
2 | Aile refahı | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Çocuk ihmali ve istismarı 1 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
4 | Çocuk ihmali ve istismarı | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
5 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Çalışan çocuklar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Boşanmış aileler | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
10 | Savaş ve göç çocukları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Korunmaya muhtaç çocukların hakları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Yoksulluk ve Çocuk | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Sokak çocukları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
14 | Ulusal ve uluslararası çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma uygulamaları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |