Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
ÇOCUK GELİŞİMİ PR. | |
Kod | CGP248 |
Ad | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Mesleki Uygulama II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-8 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin okul öncesi eğitim programını uygulama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Farklı öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanma, farklı grup etkinliklerini planlama, gelişim raporu yazma, aile eğitim ve iletişim stratejilerini kullanma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim programının özellikleri, okul öncesi eğitim programının içeriği, okul öncesi eğitim programının felsefesi ve okul öncesi eğitim programının dayandığı gelişim kuramları, okul öncesi eğitim programına uygun eğitim akışı ve eğitim etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erken Çocukluk Eğitimi Programı. (2024). Milli Eğitim Yayınları : Ankara Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Veri tabanları, videolar, gözlem video kayıtları, görüşme ses kayıtlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul öncesi eğitim programına uygun eğitim akışı hazırlar. |
ÖÇ02 | Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçlarını dikkate alarak gelişim raporu yazar. |
ÖÇ04 | Kazanım ve göstergelere uygun yaratıcı eğitim etkinlikleri hazırlar. |
ÖÇ05 | Eğitim etkinlikleri için uygun yöntem ve teknikleri seçer |
ÖÇ06 | Planladığı etkinlikleri uygular |
ÖÇ07 | Uygulama sırasında sınıf yönetimi prosedürlerini kullanır |
ÖÇ08 | Aile eğitim ve iletişim etkinlikleri planlar. |
ÖÇ09 | Farklı grup etkinlikleri (Büyük grup, küçük grup, bireysel) uygular. |
ÖÇ10 | Farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ11 | Çocukların gelişim özelliklerine ve ihtiyaçlarına göre eğitim ortamı ve materyal hazırlar. |
ÖÇ12 | Meslek etiğine, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitim programı | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Günlük eğitim planı hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Türkçe Matematik Etkinliği hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Oyun ve Müzik etkinliği hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Fen ve oyun etkinliği hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Drama ve okuma yazmaya hazırlık etkinliği hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Açık hava etkniliği hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sanat etkinliği planı hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Yaratıcı hareket ve dans etkinliği hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Büyük grup etkinliği planı hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Küçük grup planı hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bireysel etkinlik planı hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Gözlem etkinliği planı hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Deney ve oyun etkinliği planı hazırlama ve uygulama | Günlük eğitim planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 308 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,32 | ||
AKTS | 12 AKTS |