CGP248 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Mesleki Uygulama II

12 AKTS - 2-8 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ PR.
Kod CGP248
Ad Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Mesleki Uygulama II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-8 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilerin okul öncesi eğitim programını uygulama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Farklı öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanma, farklı grup etkinliklerini planlama, gelişim raporu yazma, aile eğitim ve iletişim stratejilerini kullanma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitim programının özellikleri, okul öncesi eğitim programının içeriği, okul öncesi eğitim programının felsefesi ve okul öncesi eğitim programının dayandığı gelişim kuramları, okul öncesi eğitim programına uygun eğitim akışı ve eğitim etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erken Çocukluk Eğitimi Programı. (2024). Milli Eğitim Yayınları : Ankara Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK

Notlar

Veri tabanları, videolar, gözlem video kayıtları, görüşme ses kayıtlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul öncesi eğitim programına uygun eğitim akışı hazırlar.
ÖÇ02 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ03 Çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçlarını dikkate alarak gelişim raporu yazar.
ÖÇ04 Kazanım ve göstergelere uygun yaratıcı eğitim etkinlikleri hazırlar.
ÖÇ05 Eğitim etkinlikleri için uygun yöntem ve teknikleri seçer
ÖÇ06 Planladığı etkinlikleri uygular
ÖÇ07 Uygulama sırasında sınıf yönetimi prosedürlerini kullanır
ÖÇ08 Aile eğitim ve iletişim etkinlikleri planlar.
ÖÇ09 Farklı grup etkinlikleri (Büyük grup, küçük grup, bireysel) uygular.
ÖÇ10 Farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanır.
ÖÇ11 Çocukların gelişim özelliklerine ve ihtiyaçlarına göre eğitim ortamı ve materyal hazırlar.
ÖÇ12 Meslek etiğine, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul öncesi eğitim programı Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Günlük eğitim planı hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 Türkçe Matematik Etkinliği hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Oyun ve Müzik etkinliği hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Fen ve oyun etkinliği hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Drama ve okuma yazmaya hazırlık etkinliği hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Açık hava etkniliği hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Sanat etkinliği planı hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Yaratıcı hareket ve dans etkinliği hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Büyük grup etkinliği planı hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Küçük grup planı hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Bireysel etkinlik planı hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Gözlem etkinliği planı hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Deney ve oyun etkinliği planı hazırlama ve uygulama Günlük eğitim planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 2 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 308
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,32
AKTS 12 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 04:53