BFZ641 İyon Kanalları ve HH-Modeli II

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ641
Ad İyon Kanalları ve HH-Modeli II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Canlı sistemde uyrıalan kas ve sinir dokularında bulunan iyon kanalları ve özelliklerini öğretmek ve elektriksel eşdeğer devre üzerinden fizik kanunlarını uygulanmasını öğretmektir.

Dersin İçeriği

İyon kanalları, Na kanalı, K kanalları, Cl kanalları, Ca kanalları, Uniport simport vb kapılar, Sinirlerdeki kanallar, kaslardaki iyon kanalları, kanalları etkileyen fiziksel etkenler, kanalları etkileyen kimyasal özellikler, kanal blokerleri, kanalların elektriksel deverleri, kabul edilen elektriksel HH modeli

Dersin Ön Koşulu

Dersin Ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)

Notlar

İnternet Araştıması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hücre membranındaki kanalları öğrenir
ÖÇ02 Hücre membranındaki Na kanallarını detayları ile bilir
ÖÇ03 Hücre membranındaki Ca kanallarını detayları ile bilir
ÖÇ04 Kaslardaki iyon kanallarını bilir
ÖÇ05 Sinirlerdeki iyon kanallarını bilir
ÖÇ06 Kanalların elektriksel eşdeğer devresinin HH modelini öğrenir
ÖÇ07 İyon kanallarını bulunduğu yerlere göre karşılaştırma yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İyon kanalları nelerdir? Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Na kanalları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 K kanalları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Cl kanalları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ca kanalları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sinirlerde bulunan iyon kanalları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sinirlerde bulunan iyon kanalları ve özellikleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Öğrenci anlatılan konulara çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Kaslarda bulunan iyon kanalları ve özellikleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 İyon kanallarının görevi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İyon kanalları etkileyen fiziksel ve kimyasal özellikler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 İyon kanallarının elektriksel eşdeğer devresi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kanalların elektriksel eşdeğer devresinin HH modeli Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 HH modelinde fizik yasalarının uygulanması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 İyon kanallarını karşılaştırılması ve blokerleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 03:22