BFZ605 Ölçme ve Hata Hesapları II

7 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ605
Ad Ölçme ve Hata Hesapları II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYKUT PELİT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. IŞIL ÖCAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYKUT PELİT (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ölçüm sistemlerinin özelliklerini öğrenmek, kalibrasyonlarını yapmak, verilerin istatistik ve grafik yöntemlerle doğru analizini yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek

Dersin İçeriği

Ölçme aletlerinin özellikleri, kalibrasyonları, Sonuçların anlamlı rakamlarla yazılabilmesi, verilerin grafikle gösterilmesi, temel istatistik, sonuçların rapor haline getirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Derste ön koşul yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ölçme sistemlerinin özelliklerini listeler
ÖÇ02 Ölçme sistemlerinin kalibrasyonunu yapar
ÖÇ03 Deney sonuçlarını doğru ve anlamlı rakamlarla yazar
ÖÇ04 Bilimsel Grafik Programını bilir ve Deneysel verilerin grafiğini çizer.
ÖÇ05 İstatistiksel hesaplamalır bilir.
ÖÇ06 İstatistiksel hataları bilir.
ÖÇ07 Verilerin grafikle gösterilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ölçme aletleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Ölçüm sistemlerinin özellikleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Ölçme sistemlerinin kalibrasyonları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Sonuçların doğru ve anlamlı rakamlarla yazılabilmesi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Hata hesapları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Verilerin grafikle gösterilmesi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
7 Eğri tutturumu (curve fitting) Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
8 Ara Sınav ilgili konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Temel istatistik Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 1. Ödev Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Ortalamaların karşılaştırılması ve student t-testi, Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 2. Ödev Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 1.Ortalamaların karşılaştırılması ve student t-testi, Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 3. Ödev Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 4. Ödev Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 9 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 173
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,92
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 03:22