Genel Bilgi
Kod | FENZ212 |
Ad | Biyoloji 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Canlıların metabolizmasının işleyişi ve canlılarda sistemlerin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Metabolizma, sistemler, vitaminler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Biyoloji II ders notu
Notlar
internet araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | hayvansal sistemleri detaylı olarak açıklayabilir |
ÖÇ02 | hayvansal dokular ve sistemleri açıklayabilir |
ÖÇ03 | konu ile ilgili kapalı uçlu deneyleri yapabilir |
ÖÇ04 | Hayvan biyokimyası ve fizyolojisindeki mekanizmaları tartışabilir |
ÖÇ05 | calılar alemini tanır bilir |
ÖÇ06 | omurgasız ve omurgalı hayvan hayvan anatomisini karşılatırmalı olarak açıklayabilir |
ÖÇ07 | hayvanlarda biyokimyasal metabolizmayı açıklar |
ÖÇ08 | vitaminler ve görevlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | metabolizmaya giriş | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | hayvan yapı ve işlevi | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
3 | dolasım sistemi | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | bağışıklık sistemi | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
5 | solunum sistemi | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | sinir sistemi | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
7 | duyu organları | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Ara Sınavlar | ders kitabı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | endokrin sistem | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Üreme Sistemi | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | destek ve hareket sistemi | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | insan sağlığı | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
13 | vitaminler | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | insan anatomisi | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | aşılar | ders kitabı okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 2 | 2 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |