FENZ212 Biyoloji 2

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ212
Ad Biyoloji 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Canlıların metabolizmasının işleyişi ve canlılarda sistemlerin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Metabolizma, sistemler, vitaminler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Biyoloji II ders notu

Notlar

internet araştırma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 hayvansal sistemleri detaylı olarak açıklayabilir
ÖÇ02 hayvansal dokular ve sistemleri açıklayabilir
ÖÇ03 konu ile ilgili kapalı uçlu deneyleri yapabilir
ÖÇ04 Hayvan biyokimyası ve fizyolojisindeki mekanizmaları tartışabilir
ÖÇ05 calılar alemini tanır bilir
ÖÇ06 omurgasız ve omurgalı hayvan hayvan anatomisini karşılatırmalı olarak açıklayabilir
ÖÇ07 hayvanlarda biyokimyasal metabolizmayı açıklar
ÖÇ08 vitaminler ve görevlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 metabolizmaya giriş ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
2 hayvan yapı ve işlevi ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
3 dolasım sistemi ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 bağışıklık sistemi ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
5 solunum sistemi ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
6 sinir sistemi ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
7 duyu organları ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 Ara Sınavlar ders kitabı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 endokrin sistem ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Üreme Sistemi ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
11 destek ve hareket sistemi ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 insan sağlığı ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
13 vitaminler ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
14 insan anatomisi ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 aşılar ders kitabı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders kitabı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders kitabı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 11:35