FENZ304 Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ304
Ad Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. MUSTAFA ALYAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. MUSTAFA ALYAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğretmen adaylarının 5-8. sınıf fen programını daha yakından tanımaları, deneysel uygulamaları, kendi tasarladıkları ders ortamında öğretmen rolü üstlenerek uygulamalarını sağlamayı amaçlar. Öğrenci bu esnada, öğrendiği çağdaş öğretim yöntemlerini de uygulama fırsatı bulmuş olur. Hazırlanacak dersin merkezinde mutlaka deney olmalıdır

Dersin İçeriği

Öğrenciler Fen Bilimleri dersi programındaki 5-8. sınıf düzeyindeki deneyleri içeren dersler tasarlayacaklardır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aydın, F., Bertiz, H., Bahar, M., & Polat, M. (2013). Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları 1-2 (3. Baskı). Pegem A Yayıncılık.

Notlar

Aydın, F., Bertiz, H., Bahar, M., & Polat, M. (2013). Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları 1-2 (3. Baskı). Pegem A Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, 5-8. sınıf fen bilimleri dersinde deney içeren konuları tanımlayabilir.
ÖÇ02 Öğrenci, fen bilimleri programındaki deney içeren konulara uygun bir deney planı oluşturabilir.
ÖÇ03 Öğrenci, hazırladığı deney içerikli ders planını öğrencilere etkili bir şekilde sunabilir.
ÖÇ04 Öğrenci, deney içerikli ders uygulamalarında kullanılan yöntemleri açıklayabilir.
ÖÇ05 Öğrenci, deney içerikli bir ders planını Fen Bilimleri öğretim programı kazanımları ile ilişkilendirebilir.
ÖÇ06 Öğrenci, arkadaşlarının gerçekleştirdiği deney içerikli ders uygulamalarını değerlendirip geri bildirim verebilir.
ÖÇ07 Öğrenci, deney içerikli ders uygulamalarında karşılaşılan sorunları analiz edebilir.
ÖÇ08 Öğrenci, deney içerikli ders planlarını geliştirmek için yaratıcı çözümler üretebilir.
ÖÇ09 Öğrenci, deney uygulamaları sırasında bilimsel süreç becerilerinin nasıl kazandırılabileceğini tartışabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında öğrencileri bilgilendirme ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 5-8. sınıf fen bilimleri dersi programındaki deney içeren konuların öğrencilere dağıtılması Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-I Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-II Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-III Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-IV Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-VI Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 deney içerikli öğrenci sunumları-I Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 deney içerikli öğrenci sunumları-II Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 deney içerikli öğrenci sunumları-III Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 deney içerikli öğrenci sunumları-IV Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 deney içerikli öğrenci sunumları-V Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 deney içerikli öğrenci sunumları-VI Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 deney içerikli öğrenci sunumları-VII Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 11:57