FENZ401 Çevre Eğitimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ401
Ad Çevre Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

öğretmen adaylarının temel çevre kavramlarını bilerek onlarda çevre okuryazarlık becerisinin gelişmesine destek olmak.

Dersin İçeriği

Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilköğretim programlarında çevre eğitim

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

çevre eğitimi ders notu

Notlar

internetten araştırma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel çevre konularını açıklar
ÖÇ02 çevreyi korumaya yönelik önlemler alır.
ÖÇ03 çevresindeki bireylerin çevre sorunlarına karşı bilinçlenmelerinde sorumluluk alır.
ÖÇ04 canlı çevre ilişkisini anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ders izlencelerinin açıklanması ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 besin zincirleri, besin ağı, ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 enerji akışı, ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 maddenin dolaşımı, ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 nüfus artışı, ekolojik etki, ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 toprak kirliliği ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 su kirliliği ve hava kirliliği ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 ses ve gürültü kirliliği ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 uzay ve radyasyon kirliliği ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 çevre duyarlılığı, ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 ilköğretim programlarında çevre eğitimi. ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 03:39