Genel Bilgi
Kod | LTP208 |
Ad | Su Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. TÜZÜN AYTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Suyun önemi ile ilgili bilincin arttırılması; Suların sınıflandırılması, Saf suyun özellikler, Su kaynakları, Su kiriliği, Suyun analiz yöntemleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Suyun önemi ve özellikleri, Su kirliliği, Su örneklerinin alınması, Suyun fiziksel ve kimyasal analizleri
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Suların Analiz Parametreleri (Megep Ankara, 2011)
Notlar
Suların Analiz Parametreleri (Megep Ankara, 2011)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Suyun önemini açıklar |
ÖÇ02 | Suyun genel özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Su kirleticilerini ve alınacak önlemleri belirler |
ÖÇ04 | Analiz için su örneği alma yöntemlerini bilir |
ÖÇ05 | Suların fiziksel, kimyasal, biyolojik analizlerini yapar |
ÖÇ06 | Su İle ilgili yönetmeliklere ulaşır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirme bilgisine sahip olur | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütebilir | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Suyun önemi | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Suyun özellikleri ve sınıflandırılması | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gıdalardaki Suyun Özellikleri; Su aktivitesi, bağlı su, serbest su kavramlarının açıklanması | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Suda görülebilecek fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kirlenmeler ve alınacak önlemler; Su kirliliği kontrolü yönetmeliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Suda görülebilecek fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kirlenmeler ve alınacak önlemler; Su kirliliği kontrolü yönetmeliği 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Suların Analiz Parametreleri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Suların Analiz Parametreleri 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sularda numune alma metotları | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sularda numune alma metotları 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sularda fiziksel analizler | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Sularda fiziksel analizler 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Sularda kimyasal analizler | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sularda kimyasal analizler 2 | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Genel Tekrar | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi ve uygulama için gerekli hazırlıkların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |