Genel Bilgi
Kod | MSE103 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
tik ve ahlak kavramları, mesleki etik, mesleki yozlaşma ve getirileri, sosyal sorumluluk ve getirileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Meslek Etiği,224TF0001,Ankara, 2011. 2- Menşure Kolçak, Meslek Etiği, Yayınevi: Ekin Basım Yayın, ISBN: 9786053277149.
Notlar
1- Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletme Etiği, Beta Basım Yayım,2011. 2-Anadolu Üniversitesi Yayınları Etik Ders Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2015.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Etik sistemlerini inceler. |
ÖÇ03 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerin inceler, Ahlak oluşumunda rol oynayan faktörleri yazılı/sözlü olarak sıralar. |
ÖÇ04 | Meslek etiğini inceler, Etik ve ahlak kavramlarını çeşitli kaynaklardan araştırarak bulduklarını yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ05 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını inceler. |
ÖÇ06 | Toplumsal sorumluluk ve ahlaki değerleri kavrar, Sosyal sorumluluk kavramının boyutlarını yazılı/sözlü olarak sıralar. |
ÖÇ07 | Çalıştığı iş ortamında kendinden üst ve ast bireylere karşı sorumluluklarını yerine getirir ve protokolü uygular. |
ÖÇ08 | Sosyal sorumluluk kavramını çeşitli kaynaklardan araştırarak bulduklarını yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ09 | Kültür, norm ve değer kavramlarını kendi ifadeleriyle yazılı/sözlü olarak açıklar. |
ÖÇ10 | Örgütsel bağları yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ11 | Meslek etiği ile ilgili bir örnek olayı analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ12 | Toplumsal ve mesleki yozlaşma kavramlarını analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pasif ve aktif devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli elektrik tesisat projesi çizer. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu ve bakımını yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti ve onarımı yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir Kontrol cihazları ile temel otomasyon sistem tasarım ve uygulamaları yapar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili Ölçüm cihazlarını etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 5 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlamak | Dersle ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ahlaki Gelişim Sürecini incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Etik sistemlerin incelenmesi | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerin incelenmesi | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Meslek etiği ve tarihi gelişimi | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Meslek etiğini incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mesleki yozlaşma | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kültür, norm kavramlarını kendi ifadeleriyle yazılı/sözlü olarak açıklamak | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Norm ve değer kavramları | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sosyal sorumluluk kavramını incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sosyal sorumluluk örnekleri | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sosyal sorumluluk projeleri | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Toplumsal ve mesleki yozlaşma kavramlarını analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade etmek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |