Genel Bilgi
Kod | MSE103 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramları, mesleki etik, mesleki yozlaşma ve getirileri, sosyal sorumluluk ve getirileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Meslek Etiği,224TF0001,Ankara, 2011. 2- Menşure Kolçak, Meslek Etiği, Yayınevi: Ekin Basım Yayın, ISBN: 9786053277149.
Notlar
1- Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletme Etiği, Beta Basım Yayım,2011. 2-Anadolu Üniversitesi Yayınları Etik Ders Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2015.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Etik sistemlerini inceler. |
ÖÇ03 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerin inceler, Ahlak oluşumunda rol oynayan faktörleri yazılı/sözlü olarak sıralar. |
ÖÇ04 | Meslek etiğini inceler, Etik ve ahlak kavramlarını çeşitli kaynaklardan araştırarak bulduklarını yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ05 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını inceler. |
ÖÇ06 | Toplumsal sorumluluk ve ahlaki değerleri kavrar, Sosyal sorumluluk kavramının boyutlarını yazılı/sözlü olarak sıralar. |
ÖÇ07 | Çalıştığı iş ortamında kendinden üst ve ast bireylere karşı sorumluluklarını yerine getirir ve protokolü uygular. |
ÖÇ08 | Sosyal sorumluluk kavramını çeşitli kaynaklardan araştırarak bulduklarını yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ09 | Kültür, norm ve değer kavramlarını kendi ifadeleriyle yazılı/sözlü olarak açıklar. |
ÖÇ10 | Örgütsel bağları yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ11 | Meslek etiği ile ilgili bir örnek olayı analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ12 | Toplumsal ve mesleki yozlaşma kavramlarını analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları, çevre koruma ve kalite süreçleri ile ilgili temel prensipleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanımlar, özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanımlar, işlevlerini açıklar ve basit devre uygulamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğiyle ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları araştırır, değerlendirir ve uygun teknolojileri kullanarak uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) seçer, kullanır ve uygulamalarda etkin bir şekilde değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli programlar kullanarak elektrik tesisat projeleri çizer ve yorumlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu gerçekleştirir ve bakım süreçlerini uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti yapar ve uygun onarım tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir kontrol cihazları kullanarak temel otomasyon sistemleri tasarlar ve uygular. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili ölçüm cihazlarını kullanarak doğru ve güvenilir ölçümler yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerini analiz eder ve uygun çözümleme yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü olarak açık, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konusunda bilinçli davranır ve gelişim fırsatlarını değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleğini icra ederken tarihsel, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder ve meslektaşlarıyla etkili iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlamak | Dersle ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ahlaki Gelişim Sürecini incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Etik sistemlerin incelenmesi | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerin incelenmesi | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Meslek etiği ve tarihi gelişimi | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Meslek etiğini incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mesleki yozlaşma | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kültür, norm kavramlarını kendi ifadeleriyle yazılı/sözlü olarak açıklamak | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Norm ve değer kavramları | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sosyal sorumluluk kavramını incelemek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sosyal sorumluluk örnekleri | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sosyal sorumluluk projeleri | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Toplumsal ve mesleki yozlaşma kavramlarını analiz ederek ulaştığı sonuçları yazılı/sözlü olarak ifade etmek | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili araştırma yapmak, ders notuna çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |