Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Elektronik Teknolojisi | |
Kod | ELT154 |
Ad | Elektronik II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdülvahap SAYGIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Abdülvahap SAYGIN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin, küçük işaret ve büyük işaret kuvvetlendiricilerinin çalışmasını kavraması, devre çözüm yöntem ve teoremlerini uygulayabilmesi ve frekans karakteristiğini çizebilmesi, işlemsel yükselteçler ve uygulama devrelerinin kavranması, aktif filtre devrelerini tanıyıp çalışma ilkelerini kavrayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Transistör ve fet elemanları, küçük işaret, büyük işaret, işlemsel yükselteçler, Aktif filtre devreleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Electronics Fundamentals Circuits, Devices and Applications, Thomas L. Floyd 2. Electronic Devıces And Circuit Theory, Robert Boylestad, Louis Nashelsky
Notlar
Endüstriyel Okullar İçin Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, MEB Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küçük işaret kuvvetlendiricilerini tanır ve elektriksel özelliklerini analiz eder. |
ÖÇ02 | Büyük işaret kuvvetlendiricilerini tanır, çalışma prensiplerini açıklar ve elektriksel özelliklerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | İşlemsel yükselteçlerin temel yapılarını ve elektriksel özelliklerini kavrar, analiz ilkelerini uygular. |
ÖÇ04 | Temel işlemsel yükselteç devrelerinin çalışma prensiplerini tanımlar ve devre analizini gerçekleştirir. |
ÖÇ05 | Aktif filtre devrelerini açıklar, tasarım ilkelerini uygular ve elektriksel özelliklerini gösterir. |
ÖÇ06 | İşlemsel yükselteçlerin farklı uygulamalarını yorumlar ve mühendislik çözümleri geliştirir. |
ÖÇ07 | Kuvvetlendirici ve filtre devrelerinin pratik uygulamalarını yapar, deneysel sonuçları analiz eder. |
ÖÇ08 | Elektronik devre tasarımında işlemsel yükselteçlerin rolünü değerlendirir ve optimizasyon tekniklerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Transistorlü yükselteç devreleri | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Fetli yükselteç devreleri | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Yükselteçlerin frekans analizi Bode diyagramı | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çok katlı kuvvetlendiriciler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Akortlu kuvvetlendiriciler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
6 | Fark yükselteçleri | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İşlemsel yükselteçlerin polarması | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşlemsel yükselteçlerin karakteristik analizi | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | İşlemsel yükselteçler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
11 | İşlemsel yükselteçli uygulama devreleri | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Geri besleme | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Aktif filtreler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
14 | Multivibratörler ve dalga şekillendiriciler | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
15 | Uygulamalar ve genel tekrarlar | Anlatım,Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |