Genel Bilgi
Kod | ELT293 |
Ad | Çevre ve Enerji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ELIZBAR SARIYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkelerin gelişmişlik ölçütü olan enerji talebi ve arzı ve bu süreçte oluşan çevre sorunlarının öğretilmesi, bunlara çözüm yaklaşımlarından en önemlisi olan alternatif enerji kaynaklarının belirlenmesi.
Dersin İçeriği
Termodinamik Temel Kavramları ve Kanunları Çerçevesinde Çevre Sorunları, Enerji Kavramları, Enerjinin Tarihsel Gelişimi, Enerji: Çevre ve Gelişme için Seçenekler, Enerji Eldesinin Çevreye Etkileri, Ekosistemlerde Enerji, Enerji ve Ekonomik Büyüme, Sürdürülebilir Kalkınma, Yeraltı ve Yerüstü Enerji Kaynakları, Çevre Sorunları Kapsamında Yeni Enerji Kaynakları (Güneş Enerjisi, Rüzgar Enerjisi, Biyokütle Enerjisi, Dalga Enerjisi, Jeotermal Enerji), Türkiye’nin Enerji Kaynakları.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
NOBEL YAYINCILIK - ÇEVRE VE ENERJİ
Notlar
NOBEL YAYINCILIK - ÇEVRE VE ENERJİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji ve doğa konularını tanımlar |
ÖÇ02 | Enerji çeşitlerini sınıflandırır |
ÖÇ03 | Fosil enerji kaynaklarını açıklar |
ÖÇ04 | Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunlarını sorgular |
ÖÇ05 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını tartışır |
ÖÇ06 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının kulllanım alanlarına karar verir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi, enerji çeşitleri | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Enerji ve doğa | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Fosil enerji kaynakları ve atmosfer kirliliği | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yenilebilir enerji kaynakları | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Güneş enerjisi kullanımı ve tarhi, güneş radyasyonunun temelleri | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Güneş enerjisi teknolojileri | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri. | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Jeotermal enerji | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Jeotermal enerji kaynakları | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Biokütle enerjisi | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biokütle enerjisi 2 | Kaynak kitabın incelenmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Su enerjisi (hidroelektrik) | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dalga ve gel-git enerjisi | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hidrojen Enerjisi ve Geleceği | Kaynak kitabın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 3 | 21 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |