Genel Bilgi
Kod | ELT282 |
Ad | Arıza Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; öğrencilere arıza analizi yapma bilgi ve becerileriyle, Arıza ve bakım kayıtlarının tutulması ve arıza giderme yöntem ve tekniklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Arıza ve bakım kayıtlarının tutulması, arıza giderme yöntem ve teknikleri, Arşivleme Yöntemleri, Kataloglama Yöntemleri ve Arıza Analiz Yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları.
Notlar
Besim Akın İşletmelerde Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA), Seçkin Yayıncılık, Mayıs 1998
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arıza ve bakım arşiv ve kayıtlarını tutar. |
ÖÇ02 | Hızlı hata yalıtım metoduna göre malzeme ve sistem arızalarını giderir. |
ÖÇ03 | Sistem analizi yaparak tespit edilen arızaları giderir. |
ÖÇ04 | Arıza ve bakım karteksi oluşturup arşivler. |
ÖÇ05 | Arıza ve bakım karteksi oluşturup katalogları kullanır. |
ÖÇ06 | Elektronik cihazların arızalarını tespit etmek için ölçü aletlerini etkin şekilde kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arıza izolasyonu-1 | Arızabulma, arızagiderme, arıza tespiti, hata bulma, onarım, bakım kavramlarını araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
2 | Arıza izolasyonu-2 | Arızabulma, arızagiderme, arıza tespiti, hata bulma, onarım, bakım kavramlarını araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Temel Elemanlar ve Güç Kaynakları-1 | Televizyon, oto teyp veya elektrikli ev aletleri tamircisinde çalışan elemanları izleyerek görevlerini öğreniniz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Temel Elemanlar ve Güç Kaynakları-2 | Televizyon, oto teyp veya elektrikli ev aletleri tamircisinde çalışan elemanları izleyerek görevlerini öğreniniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Elektrik Makineleri ve Kumanda Elemanları-1 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Elektrik Makineleri ve Kumanda Elemanları-2 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Arızalı birimi veya elemanı bulma-1 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav çalışması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arızalı birimi veya elemanı bulma-2 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Arızalı birimi veya elemanı bulma-3 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Arızalı birimi veya elemanı bulma-4 | Elektrik elektronikte kullanılan temel kanunlar ve esaslar ile ilgili formülleri hatırlamak ve hesaplamaları daha rahat yapmak ve için bir tablo hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği-1 | Elektrik-Elektronikte İş Sağlığı ve Güvenliği kurallarını araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği-2 | Elektrik-Elektronikte İş Sağlığı ve Güvenliği kurallarını araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Arıza ve bakım karteksi | Arıza ve bakım karteksi örneklerini internet ortamında araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Katalog | Çeşitli firma katalogları bulup inceleyiniz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav çalışması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav çalışması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |