Genel Bilgi
Kod | CGP116 |
Ad | Aile Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin, okul öncesi dönemde okul-aile işbirliğinin önemini anlamaları, aile katılımındaki engellerin farkına varmaları ve bu engellerle baş etme stratejilerini geliştirebilmeleri, aile katılımı stratejileri ile ilgili bilgi edinmeleri ve farklı özelliklerdeki çocukların ebeveynlerinin katılımına ilişkin stratejileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Aile eğitimi, aile katılımı, aile katılımında karşılaşılan engeller, aile katılımı stratejileri, aile katılımının planlanması, farklı özelliklere sahip ailelerle çalışma, okul-aile işbirliği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yıldız, T.(2021). Aile Eğitimi ve Katılımı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Aktaş Arnas, Y. (2018). Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. Vize Yayıncılık.
Notlar
Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI Ders Notu Makale İnceleme
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aile eğitimini ve aile katılımını tanımlar. |
ÖÇ02 | Aile eğitimi ve katılımının okul öncesi eğitimdeki önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Aile katılımının önündeki engelleri analiz eder ve çözüm yolları önerir. |
ÖÇ04 | Okul öncesi eğitimde aile katılımını sağlamak için etkili stratejiler belirler. |
ÖÇ05 | Okul öncesi eğitimde aile katılımı stratejilerinin kullanımına yönelik etkinlik örnekleri hazırlar. |
ÖÇ06 | Aile katılımı stratejilerinin uygulanmasına yönelik etkinlik planları hazırlar. |
ÖÇ07 | Okul-aile işbirliğini güçlendirmek için etkili iletişim yöntemlerini tartışır ve uygular. |
ÖÇ08 | Farklı sosyo-kültürel özelliklere sahip ailelerle çalışırken uygun stratejileri belirler ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve okul öncesinde aile eğitimi ve aile katılımının önemi hakkında bilgilendirme | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Aile eğitimi programları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Okul öncesi eğitimde aile katılımı | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Aile katılımının önündeki engeller | Makale inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
5 | Aile katılımı stratejileri 1 | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Aile katılımı stratejileri 2 | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Aile katılımı etkinliklerine ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma | Etkinlik örnekleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okul-aile arasında iletişimin önemi ve kullanılabilecek iletişim becerileri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama |
10 | Aile katılımının planlanması ve aile katılımı stratejilerinin tartışılması | Etkinlik hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Özel gereksinimli çocukların aileleriyle çalışma | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uyum problemi olan çocukların aileleriyle çalışma | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay |
13 | İstismara uğrayan çocukların aileleriyle çalışma | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Örnek Olay |
14 | Farklı kültürel değerlere sahip ve anadili farklı olan ailelerle çalışma | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Okul öncesi eğitimde babaların eğitime katılımını sağlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |