Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Çocuk Gelişimi (Uzaktan Eğitim) | |
Kod | CGP126 |
Ad | Çocuk ve Drama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin dramanın tanımını, tarihçesini ve tekniklerini öğrenmelerini; okul öncesi eğitimde dramanın hedeflerini ve kullanımını içselleştirmelerini; ayrıca çocukların gelişim düzeylerine uygun drama etkinlikleri hazırlama ve uygulama becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Dramanın tanımı, tarihçesi, çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisi, tiyatro, çocuk oyunları ve drama arasındaki ilişki, dramada kullanılan teknikler, dramanın okul öncesi eğitimde yer verilen etkinliklerle bütünleştirilmesi ve kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ARNAS. Y ve ADIGÜZEL .Ö. (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Ankara :Pegem Akademi Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Naturel Yayıncılık. Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Notlar
Veri tabanları, konuyla ilgili ulusal /uluslar arası makaleler, tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dramanın tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Dramanın temel bileşenlerini ve bileşenler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ03 | Dramanın aşamalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Dramanın okul öncesi eğitimde önemini ve çocuğun gelişim alanlarıyla ilişkisini açıklar. |
ÖÇ05 | Dramada kullanılan teknikleri karşılaştırır. |
ÖÇ06 | Tiyatro, çocuk oyunları ve drama arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ07 | Dramanın Türkiye'deki gelişim sürecini anlatır. |
ÖÇ08 | Okul öncesi eğitim programına ve çocukların gelişimine uygun teknikleri seçerek drama etkinlikleri hazırlar. |
ÖÇ09 | Drama etkinliklerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Drama ile ilgili temel kavramlar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yaratıcı dramanın tanımı ve belirgin özellikleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yaratıcı dramanın amaçları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yaratıcı dramanın bileşenleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yaratıcı dramanın boyutları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yaratıcı dramanın aşamaları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dramatik kurgu ve bileşenleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiyede eğitimde dramanın gelişimi / Drama planı hazırlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tiyatro ve yaratıcı drama / Drama planı hazırlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
11 | Oyun ve Yaratıcı drama / Drama planı hazırlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler / Drama planı hazırlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler / Drama planı hazırlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yaratıcı drama etkinliğinin planlanması / Drama planı hazırlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Drama planı hazırlama | Drama etkinlikleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |