Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Çocuk Gelişimi (Uzaktan Eğitim) | |
Kod | CGP142 |
Ad | Kültür ve Sanat Etkinlikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı ; öğrencilerin sanat ve kültür kavramlarıyla tanışmalarını sağlayarak kültürel ve sanatsal etkinliklere yönelik farkındalık geliştirilmeleri ve bu alanlarda donanım kazanmalarıdır. Ayrıca öğrencilerin bireysel farkındalık kazanmaları, sosyal ve duygusal gelişimlerinin desteklenmesi, estetik değerler kazanmaları ve 0-18 yaş çocukları için sanat ve kültür etkinliklerinin önemini fark etmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Sanat ve kültürün tanımı, Sanat ve Kültürel Etkinliklerin Önemi, Sanat ve kültür kurumları, Sanat Dalları : Resim, Müzik, Tiyatro, Dans, Bale, Opera, Kültürel etkinlikler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gombrich, E. H. (2006). Sanatın öyküsü (S. Öztürk, Çev.). Remzi Kitabevi. Adorno, T. W. (2003). Müzik sosyolojisine giriş (A. Tekin, Çev.). Bağlam Yayıncılık. Bazin, A. (2009). Sinema nedir? (I. Kanik, Çev.). Agora Kitaplığı. Burcu Sultan Abbak Kaçar Ders Notu
Notlar
Veri tabanları, makaleler, tezler, kongre kitapları, araştırma raporları, videolar, araştırma senaryoları, gözlem video kayıtları, görüşme ses kayıtları vb.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı kültür ve sanat dallarını açıklar. |
ÖÇ02 | Okul öncesi dönemde kültür ve sanat etkinliklerine yönelik uygulama planı hazırlar. |
ÖÇ03 | Sanatsal ve kültürel etkinlikleri ilişkilendirir. |
ÖÇ04 | Sanatsal ve kültürel etkinliklerin yürütüldüğü kurum ve kuruluşları listeler. |
ÖÇ05 | Kültürel ve sanatsal bir eseri (Tiyatro, sergi, müzik, sinema ...) yorumlar. |
ÖÇ06 | Dünyadaki farklı kültür ve sanat etkinliklerini karşılaştırır. |
ÖÇ07 | Kültürel ve sanatsal etkinliklerin çocuk açısından önemini açıklar. |
ÖÇ08 | Kültürel ve sanatsal etkinlikler planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve Kültür | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sanat ve Kültürel Etkinliklerin Önemi | Konuyla ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanatsal ve Kültürel Etkinliklerin Yürütüldüğü Kurum ve Kuruluşlar | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Resim Sanatı İnceleme | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Müzik Sanatını İnceleme | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Tiyatro Sanatını İnceleme | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Tiyatro Türlerini hakkında inceleme yapma | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sinema Sanatını İnceleme | Araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Opera Sanatını İnceleme | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Bale Sanatını İnceleme | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Resim sanatı örneklerinin incelenmesi | Araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
13 | Müzik Sanatı örneklerinin İncelenmesi | Araştırma Yapma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım |
14 | Tiyatro ve Bale Sanatı örneklerinin İncelenmesi | Araştırma Yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Sinema ve Opera sanatı örneklerinin incelenmesi | Araştırma Yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |