Genel Bilgi
Kod | CGP201 |
Ad | Çocukla İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin iletişimin tanımını yapmaları, iletişimin temel kavramlarını açıklamaları, iletişim engelleri ve çatışmaları hakkında bilgi sahibi olmaları, çocuklar, aileler ve okul personeli ile sağlıklı ve etkili iletişim kurmaları, iletişim becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İletişim ve iletişimin temel kavramları, iletişim yöntemleri (sözlü ve sözsüz iletişim), sağlıklı ve etkili iletişim, iletişim engelleri, iletişim çatışmaları ve çözümü, aile ve çocuk arasındaki İletişim, okul ve çocuk arasındaki iletişim, medyanın ve dijital araçların çocuk iletişimine etkisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aral, N. (2019). Çocukla İletişim. Ankara: Vize Yayıncılık. Ergün, E. (2020) Çocuklar Sınır Sever. Ankara:Kripto Basın Yayın.
Notlar
Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI Ders Notu Doğan Cüceloğlu ile çocuk ve iletişim hakkında videolar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişimin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | İletişimin temel kavramlarını listeler. |
ÖÇ03 | İletişimin temel kavramlarını ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
ÖÇ04 | İletişim tekniklerini ve yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Çocuklarla iletişim sürecinde etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
ÖÇ06 | Çocuğun yakın çevresi (ebeveynleri vs.) ile iletişim sürecinde etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
ÖÇ07 | Günlük hayatta ve iş hayatında etkili iletişim ortamının nasıl oluşturulabileceğini tartışır. |
ÖÇ08 | İletişim çatışmalarının nedenlerini tartışır. |
ÖÇ09 | İletişim çatışmalarına çözüm önerilerinde bulunur. |
ÖÇ10 | Medya ve dijital araçların çocuk iletişimine etkisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin Temel Kavramları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Etkili İletişim | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Sözsüz İletişim | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Rol Oynama |
4 | İletişimi oluşturan temel koşullar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim |
5 | İletişim Engelleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Çocuklarla iletişim kurma 1 | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Rol Oynama |
7 | Çocuklarla iletişim Kurma 2 | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ailede iletişim ve çocuk üzerindeki etkileri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
10 | Ailede disiplin yöntemleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
11 | Anne baba tutumları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Zor anne babalarla iletişim | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
13 | Empati, eleştiri ve soru sorma becerileri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama |
14 | Ben dili ve sen dili mesajları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
15 | Okul öncesi eğitimde okul aile arasında iletişim | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |