CGP249 Oyun ve Müzik

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Uzaktan Eğitim)
Kod CGP249
Ad Oyun ve Müzik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı Didem ÖZSIRKINTI (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varması, oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanması ve öğrencilerin oyun planlama ve uygulama becerisinin geliştirilmesidir. Ayrıca öğrencilere temel müzik kavramlarını kazandırma, müzik eğitimine ilişkin farkındalık yaratma, çocuklarda sanat ve müziğe olan ilgi ve yeteneği yönetecek bilgi birikiminin oluşturulması ve müzik öğretimi ile ilgili süreci yönetecek davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Oyunun tanımı, oyunun önemi, oyunun çocuğun gelişimine etkisi, eski çocuk oyunları, oyun kuramları, oyunun toplumsal rolü, oyunu etkileyen faktörler, oyunu planlama, özel eğitim gerektiren bireylerle oyun, oyun alanları, oyun araçları, müzik nedir, okul öncesi dönemde müziğin önemi müziğin temel bileşenleri, temel müzik bilgileri, müzikte ritim kavramı, Türkiyede ve dünyada müzik tür ve biçimleri, eğitimde müziğin rolü, yaratıcılığı geliştirmede müzik, müziğin diğer etkinliklerde kullanılması, farklı öğretim teknikleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çakmak, A., Elibol, F. (2019). Çocuk ve Oyun. Vize yayıncılık: Ankara Dikici Sığırtmaç, A. ( 2020 ). Okul öncesi dönemde Müzik Eğitimi. Eğiten kitap: Ankara Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK

Notlar

Videolar, araştırma ve makaleler, gözlem video kayıtları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müziğin temel bileşenlerini, temel müzik bilgilerini müzikte ritm kavramını açıklar.
ÖÇ02 Türkiye'de ve dünyadaki müzik tür ve biçimlerini karşılaştırır.
ÖÇ03 Eğitimde müziğin rolünü ve yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitmenin önemini açıklar.
ÖÇ04 Okul öncesi dönem çocuğu için müzik etkinliği planlar.
ÖÇ05 Çocukların gelişim özelliklerine göre oyun tercihlerini tanımlar.
ÖÇ06 Çocukların gelişim özeliklerine uygun oyun seçer.
ÖÇ07 Çocukların gelişim özelliklerine uygun oyun etkinliklerini hazırlar.
ÖÇ08 Oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanır.
ÖÇ09 Çocukların gelişim özelliklerine uygun oyun ve müzik materyali tasarlar.
ÖÇ10 Yaşlara uygun oyuncak seçimi yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müzik nedir Müziğin Önemi Konu ile ilgili okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Müziğin Temel Bileşenleri Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Müzikte Ritim Kavramı Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
4 Eğitimde Müziğin Rolü Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Müziğin Diğer Etkinliklerle Birlikte Kullanımı Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
6 Müziğin Gelişim Alanlarına Etkisi Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Okul Öncesi Dönemde Müzik Etkinlikleri ve Planlanması Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Oyunun tanımı ve tarihçesi ve önemi Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Oyunun gelişim alanlarına etkisi Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Oyunun yaşlara göre sınıflandırılması Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Oyun evreleri ve oyun çeşitleri Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Oyun Kuramları Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Oyun Etkinliklerinin Planlanması Gözlem, İnceleme, Etkinlik Planı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
15 Eski çocuk oyunları ve teknolojik oyunlar Gözlem, İnceleme, Etkinlik Planı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 20
1. Yıl Sonu Sınavı - 80
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 12:49