CGP252 Okul Öncesinde Matematik Eğitimi

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP252
Ad Okul Öncesinde Matematik Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı Didem ÖZSIRKINTI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; öğrencileri çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak, etkili ve eğlenceli bir şekilde matematik öğretimi yapabilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donatmaktır. Bu ders, öğrencilere okul öncesi dönemde matematiğin önemini kavratmak, temel matematiksel kavramları öğretmek, farklı öğretim yöntemlerini tanıtmak, uygulatmak ve materyal geliştirme becerilerini kazandırmak hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bilişsel kuramlar, okul öncesi dönem matematik becerilerinin gelişimi, eşleştirme, sınıflandırma, karşılaştırma, sıralama, zaman, ölçme, grafikler, geometrik şekiller, matematik etkinliklerinin planlanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK

Notlar

Akman, B. (2021). Erken çocuklukta matematik eğitimi. Pegem Akademi: Ankara Aktaş Arnas, Y. (2019). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Vize yayıncılık: Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul öncesi çocuklarının bilişsel gelişimleri ile ilgili temel kuramları açıklar
ÖÇ02 Okul öncesi dönem çocuklarının kavram gelişimini açıklar
ÖÇ03 Okul öncesi matematik eğitiminin önemini ve özelliklerini listeler
ÖÇ04 Okul öncesi sınıfında matematik merkezi planlar.
ÖÇ05 Okul öncesi matematik eğitimindeki temel beceri ve kavramları açıklar
ÖÇ06 Yaş gruplarına göre etkinlik hazırlar.
ÖÇ07 Okul öncesi matematik etkinliklerine ilişkin materyal hazırlar.
ÖÇ08 Okul öncesi çocukları için hazırladığı matematik etkinliğini uygular
ÖÇ09 Çocukların temel matematik becerilerini (Sınıflama, sıralama, karşılaştırma vb.) değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Okul öncesinde matematik eğitiminin önemi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çocuklarda bilişsel gelişim ve kavram öğrenme Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Okul öncesi dönemde matematik etkinliklerinin planlanması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Temel matematik becerileri (Sınıflama) Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Temel matematik becerileri (Bire bir eşleme) Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 Temel matematik becerileri (Karşılaştırma) Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Temel matematik becerileri (Sıralama) Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Temel matematik kavramları (Sayı kavramı) Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
11 Temel matematik kavramları (İşlem kavramı) Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Temel matematik kavramları (Geometri ve uzamsal algı) Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Temel matematik kavramları (Ölçme kavramı) Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Matematik eğitiminde grafiklerin kullanımı Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Bilgisayar destekli matematik eğitimi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 09:30