Genel Bilgi
Kod | DEN204 |
Ad | AB-Türkiye İlişkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, 1960'lardan günümüze AB-Türkiye ilişkilerinin ayrıntılı bir tarihsel incelemesini sağlayarak, Türkiye'nin AT'ye başvurusuna ve Türkiye ile AB arasında yapılan müzakerelere odaklanmakta ve bu süreçte her iki taraf arasında ortaya çıkan ihtilafları vurgulamaktadır. Öğrencilere AB-Türkiye ilişkilerinin kavramsal ve teorik açıklamasını tarihsel, siyasi, ekonomik ve yasal bir perspektiften tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel gelişimi, Türkiye'nin adaylık süreci ve AB'nin genişleme politikasındaki yeri, Gümrük Birliği ilişkisi ve sürdürülebilirliği ile Ortaklık Hukukundan kaynaklanan hakların içtihat hukuku ışığında değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Türkiye-AB İlişkileri, Belgin Akçay-Sinem Açıkmeşe (eds.), Seçkin Yayıncılık, 2017. Turkey and the EU Integration, Cigdem Nas-Yonca Ozer, Routledge, 2017. Turkey-EC Association Law: Developments since Ankara Agreement 1963, Koç University, Legal Yayıncılık, 2010.
Notlar
European Union Politics, Michelle Cini, Nieves Perez-Solorzano Borragan, Oxford University Press 2016. Türk Dış Politikası, , Baskın Oran (ed.), Vol. 1-2-3, İletişim Yayınları, 2001
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katılım için yerine getirilmesi gereken koşulları anlamak |
ÖÇ02 | Türkiye'nin adaylık sürecini analiz etmek |
ÖÇ03 | Türkiye ile AB arasındaki ilişkilerin iniş çıkışlarını analiz etmek. |
ÖÇ04 | Türkiye ile AB arasındaki ticaret kapasitesinin tanınması |
ÖÇ05 | Türkiye ile AB arasındaki ticari ilişkilerin geliştirilmesi için ihtiyaçların anlaşılması. |
ÖÇ06 | Gümrük Birliği'nin artılarını ve eksilerini anlamak |
ÖÇ07 | AB-TR Ortaklık ilişkini anlamak |
ÖÇ08 | AB-Türkiye Ortaklık Hukukundan doğan hakları içtihat hukuku ışığında analiz etmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | AB-Türkiye İlişkilerinin TArihçesi: 1960-1990 Dönemi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 90’lardan bugüne AB-Türkiye İlişkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | AB-Türkiye Ortaklık İlişkisinin Kuruluşu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | AB Genişleme Politikası ve Türkiye | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Koşulluluk ve Türkiye’ye Etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
7 | Ekonomik Bütünleşme Modelleri ve Gümrük Birliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | AB-Türkiye Gümrük Birliği İlişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Türkiye’nin Avrupa Birliğine Ekonomik Entegrasyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | AB-Türkiye Ortaklık İlişkisinin Kurumsal YApısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında Malların Serbest Dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında İşçilerin Serbest Dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında İş Kurma Serbestisi ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Türk Vatandaşları ve Vizesiz Seyahat | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Avrupa Kimliği ve Türkiye | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |