DEN549 Diş Hekimliğinde Mindfulness Temelli Stres Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN549
Ad Diş Hekimliğinde Mindfulness Temelli Stres Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR UÇAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ONUR UÇAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

En iyi performansı sergileyebilmek ve dayanıklılığı arttırmak amacıyla mindfulness uygulamaları geliştirmek

Dersin İçeriği

Öğrenciler diş hekimliğindeki profesyonel yaşamlarını düzenleyebilmeleri için öz denetim yeteneklerinin geliştirilmesini sağlayan mindfulness uygulamaları öğrenirler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Prof Dr Onur Uçak Türer ders notları

Notlar

Full Catastrophe Living. Jon Kabat-Zinn


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Diş hekimliğinde karşılaşılan zorlayıcı durumlar varlığında duygusal düzenlemenin yollarını vebu tür durumların yönetimini tanımlar.
ÖÇ02 Mindfulness yaklaşımlarını ve diş hekimliğinde nasıl uygulanacağının tarif eder.
ÖÇ03 Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantıyı ilişkilendirir.
ÖÇ04 Mindfulness yaklaşımlarını tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mindfulness ve diş hekimliğindeki yeri 1 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf otamında tartışılması 1 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Grup Çalışması
2 Mindfulness ve diş hekimliğindeki yeri 2 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması 2 Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
3 Mindfulness ve diş hekimliğindeki yeri 3 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması 3 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Mindfulness ve diş hekimliğindeki yeri 4 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması 4 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Grup Çalışması
5 Stres fizyolojisinin ve stres tetikleyicilerinin anlaşılması 1 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmasıkonunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
6 Stres fizyolojisinin ve stres tetikleyicilerinin anlaşılması 2 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
7 Stres fizyolojisinin ve stres tetikleyicilerinin anlaşılması 3 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmasıkonunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Anlatım
8 Ara değerlendirme ders notları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantının öğrenilmesi 1 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Grup Çalışması
10 Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantının öğrenilmesi 2 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmasıkonunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantının öğrenilmesi 3 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Benzetim, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
12 Duygusal zeka ve diş hekimliği arasındaki bağlantının öğrenilmesi 4 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmasıkonunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Günlük diş hekimliği uygulamalarında kullanılacak pratik mindfulness yaklaşımlarının geliştiirlmesi (formal ve informal) 1 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılmakonunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 Günlük diş hekimliği uygulamalarında kullanılacak pratik mindfulness yaklaşımlarının geliştiirlmesi (formal ve informal) 2 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Örnek Olay
15 Günlük diş hekimliği uygulamalarında kullanılacak pratik mindfulness yaklaşımlarının geliştiirlmesi (formal ve informal) 3 Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması konunun sınıf ortamında tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Değerlendirme sınavı ders notları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 03:17