DEN465 Pedodonti Kliniğinde Psikolojik Yaklaşım

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN465
Ad Pedodonti Kliniğinde Psikolojik Yaklaşım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Hacer Nida UĞUZ
Dersin Öğretim Elemanı Hacer Nida UĞUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk Hastaya Psikolojik Yaklaşım ve Davranış Yönetiminin Temellerinin Anlatılması

Dersin İçeriği

Çocuk Hastaya Psikolojik Yaklaşım ve Davranış

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pinkham, J. R., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., McTigue, D. J., & Nowak, A. Çocuk Diş Hekimliği Bebeklikten Ergenliğe, 2005

Notlar

Göran Koch, Sven Poulsen. Çocuk Dişhekimliğinde Klinik Yaklaşım, Munksgaard, Copenhagen, 2009.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk hastalarda kullanılan davranış teorilerini sıralar.
ÖÇ02 Çocuk hastalar için uygun sedasyon yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ03 Çocuk hastalarda davranış yöntemlerini uygulama sırasında kullanılan ilaçları listeler.
ÖÇ04 Sedasyonda kullanılan ilaçları listeler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuklarda Davranış Yönlendirme İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
2 Davranış Teorileri -1 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
3 Davranış Teorileri -2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
4 Davranış Yönlendirme Temelleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Davranış Yönlendirme Teknikleri -1 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Davranış Yönlendirme Teknikleri -2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sedasyon İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Sedasyon Yöntemleri -1 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 1. vize Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Sedasyon Yöntemleri -2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İlaçlar -1 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İlaçlar-2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlaçlar-3 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 Vaka Sunumu-1 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 Vaka Sunumu-2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 11:43