Genel Bilgi
Kod | DEN541 |
Ad | Pedodontide İleri Restoratif Tedaviler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yaşa uygun davranış yönetimi teknikleri kullanarak bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan hastalar için oral diagnoz, tedavi planlaması, restoratif ve protetik tedavi uygulama yetkinliğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Süt dişleri ve genç daimi dişler için oral diagnoz, tedavi planlaması, restoratif ve protetik rehabilitasyon, davranış yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Pediatric Dentistry: A Clinical Approach 2. Pedodonti Akıl Notları3. Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri4. Pediatric Dentistry: Infancy through Adolescence
Notlar
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süt dentisyonda uygulanabilecek gerekli ileri restorasyon tekniklerinin endikasyonlarını ve kontraendikasyonlarını bilir |
ÖÇ02 | Genç daimi dişlerde kullanılan ileri restorasyon tekniklerinin endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını bilir |
ÖÇ03 | Konu ile ilgili çeşitli literatür araştırması yaparak, örneklerle açıklar |
ÖÇ04 | Vaka radyograflarını değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pedodontide tanı | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Pedodontide tedavi planlaması | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
3 | Pedodontide davranış yönetimi | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Pedodontide ileri restorasyon teknikleri hakkında genel bilgi | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
5 | Yeni gelişmelerle restoratif materyaller | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
6 | Aşırı madde kaybı olan süt dişlerinin restorasyonu | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
7 | Aşırı madde kaybı olan süt dişlerinin restorasyonu planlama ve prognoz | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Aşırı madde kaybı olan genç daimi dişlerin restorasyonu | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
9 | Aşırı madde kaybı olan genç daimi dişlerin restorasyonu planlama ve prognoz | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | azı-Keser hipomineralizasyonu (Molar Incisor Hypomineralisation- MIH) Tanı, Tedavi ve Koruyucu Yöntemler | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
11 | Vaka tartışması | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | literatür araştırması | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | vaka fotoğrafları yorumlama | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Vaka radyografları yorumlama | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |