Genel Bilgi
| Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU |
| BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ PR. | |
| Kod | IBT117 |
| Ad | C Programlama |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TAMER DOĞAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TAMER DOĞAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, C dili kullanarak, yapısal programlamaya yönelik programlamada temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Bu ders kapsamında, C programlama dilinin çalışma ortamı, C uygulama geliştirme arayüzü ve C diline ait temel çerçeve uygulamaları geliştirilecektir.
Dersin İçeriği
C’de aritmetik işlemler, Karar Verme: Eşitlik ve Karşılaştırma Operatörleri, if/else seçim yapısı, while döngüsü, Atama Operatörleri, Sayıcı Kontrollü Döngüler, for Döngü yapısı, switch Çoklu seçim Yapısı, do/while Döngü yapısı, break ve Continue yapısı, Mantık operatörleri, Fonksiyonlar, Diziler, Göstericiler, Karakter ve Stringler
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Temel C Programlama Oku, İzle, Dinle, Öğren! - İbrahim Onur Sığırcı Kodlab Yayınları C ve C++ Deitel&Deitel, Sistem Yayıncılık
Notlar
C/C++ Programlama Eğitimi Kitabı, Bülent Çobanoğlu C Dersi Çözümlü Problem Kitabı, Seçkin Yayıncılık C'de Problem Çözme Mantığı, Pusula yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | C programı uygulamasını kullanır |
| ÖÇ02 | Aritmetik işlemleri C programda uygular |
| ÖÇ03 | Döngüleri kullanımını gerektiren programları yazar, problemlerin çözümlerini algoritma kullanarak C diline çevirir. |
| ÖÇ04 | Fonksiyon yapısını kullanarak problemleri çözer |
| ÖÇ05 | Dizi yapısını kullanır ve Çok boyutlu dizi uygulamalarında özgün çözümler önerir |
| ÖÇ06 | Göstericilerin Yapılarla kullanımı uygular |
| ÖÇ07 | Karakter ve Stringleri işlemeyi kolaylaştıran C standart kütüphane fonksiyonlarını uygular. |
| ÖÇ08 | Karşılaştığı problemlerde C programlama dili kullanarak hangi döngüyü/yapıyı seçebileceğini uygunluğu açısından değerlendirir |
| ÖÇ09 | Problemlerle ilişklii olarak özgün çözümler önerir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 5 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | C Programının Uygulamasının Tanıtımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 2 | C’de aritmetik işlemler, Karar verme operatörleri kullanımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 3 | Sahte kodlar, if/else seçim yapısı, while döngüsü | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 4 | Sayıcı kontrollü döngü, Nöbetçi kontrollü döngü, Yuvalı kontrol yapıları, Atama operatörleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 5 | Arttırma ve Azaltma Operatörleri, sayıcı kontrollü döngüler, for, switch çoklu seçim yapısı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
| 6 | do while döngü yapısı, break ve continue ifadeleri, mantık operatörleri, eşitlik ve atama operatörleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
| 7 | Fonksiyonlar | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Fonksiyon prototipleri, Önci Dosyalar, Fonksiyonları çağırmak, Rastgele sayılar üretmek | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Depolama sınıfları, Bağlı listeler, Yığınlar, Sıralar | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Diziler, Dizileri Fonksiyonlara geçirmek, Dizilerde Arama yapmak, Çok boyutlu Diziler | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Göstericiler, Gösterici değişkenleri bildirmek, Gösterici Değişkenlerine atama yapmak, Gösterici operatörleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Fonksiyonları referansa göre çağırmak, Kabarcık sıralaması | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Gösterici ifadeleri ve Gösterici Aritmetiği | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
| 15 | Gösterici dizileri, String ve Karakterlerin temelleri, Karakter kütüphanesi, string kütüphanesindeki string işleme fonksiyonları | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||