IBT117 C Programlama

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IBT117
Ad C Programlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TAMER DOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı, C dili kullanarak, yapısal programlamaya yönelik programlamada temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Bu ders kapsamında, C programlama dilinin çalışma ortamı, C uygulama geliştirme arayüzü ve C diline ait temel çerçeve uygulamaları geliştirilecektir.

Dersin İçeriği

C’de aritmetik işlemler, Karar Verme: Eşitlik ve Karşılaştırma Operatörleri, if/else seçim yapısı, while döngüsü, Atama Operatörleri, Sayıcı Kontrollü Döngüler, for Döngü yapısı, switch Çoklu seçim Yapısı, do/while Döngü yapısı, break ve Continue yapısı, Mantık operatörleri, Fonksiyonlar, Diziler, Göstericiler, Karakter ve Stringler

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Temel C Programlama Oku, İzle, Dinle, Öğren! - İbrahim Onur Sığırcı Kodlab Yayınları C ve C++ Deitel&Deitel, Sistem Yayıncılık

Notlar

C/C++ Programlama Eğitimi Kitabı, Bülent Çobanoğlu C Dersi Çözümlü Problem Kitabı, Seçkin Yayıncılık C'de Problem Çözme Mantığı, Pusula yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 C programı uygulamasını kullanır
ÖÇ02 Aritmetik işlemleri C programda uygular
ÖÇ03 Döngüleri kullanımını gerektiren programları yazar, problemlerin çözümlerini algoritma kullanarak C diline çevirir.
ÖÇ04 Fonksiyon yapısını kullanarak problemleri çözer
ÖÇ05 Dizi yapısını kullanabilir, Çok boyutlu dizi uygulamalarını yapar
ÖÇ06 Göstericilerin Yapılarla kullanımı uygular
ÖÇ07 Karakter ve Stringleri işlemeyi kolaylaştıran C standart kütüphane fonksiyonlarını uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 C Programının Uygulamasının Tanıtımı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 C’de aritmetik işlemler, Karar verme operatörleri kullanımı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Sahte kodlar, if/else seçim yapısı, while döngüsü Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Sayıcı kontrollü döngü, Nöbetçi kontrollü döngü, Yuvalı kontrol yapıları, Atama operatörleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Arttırma ve Azaltma Operatörleri, sayıcı kontrollü döngüler, for, switch çoklu seçim yapısı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
6 do while döngü yapısı, break ve continue ifadeleri, mantık operatörleri, eşitlik ve atama operatörleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
7 Fonksiyonlar Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fonksiyon prototipleri, Önci Dosyalar, Fonksiyonları çağırmak, Rastgele sayılar üretmek Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Depolama sınıfları, Bağlı listeler, Yığınlar, Sıralar Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Diziler, Dizileri Fonksiyonlara geçirmek, Dizilerde Arama yapmak, Çok boyutlu Diziler Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Göstericiler, Gösterici değişkenleri bildirmek, Gösterici Değişkenlerine atama yapmak, Gösterici operatörleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Fonksiyonları referansa göre çağırmak, Kabarcık sıralaması Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Gösterici ifadeleri ve Gösterici Aritmetiği Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
15 Gösterici dizileri, String ve Karakterlerin temelleri, Karakter kütüphanesi, string kütüphanesindeki string işleme fonksiyonları Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 05:11