UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama,yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)

Notlar

Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şimdiki zamanı kullanarak devam eden eylemleri tanımlar.
ÖÇ02 Ev eşyalarını ve konumlarını betimler.
ÖÇ03 Şehirde yön sorma ve tarif etme stratejilerini uygular.
ÖÇ04 Yiyecekleri ve içecekleri sayılabilirliklerine göre sınıflandırır.
ÖÇ05 Restoranlarda ve alışveriş ortamlarında sipariş vermek için uygun ifadeler kullanır.
ÖÇ06 Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanların işlevlerini değerlendirir.
ÖÇ07 Geçmişte yapılan aktiviteleri zaman ifadeleriyle bütünleştirerek ifade eder.
ÖÇ08 Boş zaman aktiviteleri ve hobilerin bireysel ve sosyal etkilerini karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 O ne giyiyor? (What's she wearing?)/ Kıyafetler ve devam eden eylemleri tanımlama / "O ne yapıyor?" (What’s she doing?) - İnsanların ne giydiğini ve yaptığını anlatma/The present continuous (Şimdiki zaman)/Sorularda ses düşmesi Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
2 İnsanların giydiklerini ve ne yaptıklarını açıklama (Describing what people are wearing and doing)/ Şimdiki zaman (The present continuous for actions)/ Cümle vurgusu 3 kişi seç (arkadaşın, aile üyen vb.) ve şu anda ne yaptıklarını gözlemleyerek yaz. (My sister is studying, my friend is playing soccer.) "What is she/he wearing?" sorusuna cevap verecek 3 cümle hazırla. (She is wearing a yellow sweater.) "What is he/she doing?" sorusuna cevap verecek 3 cümle oluştur. (He is reading a book.) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 Ev eşyalarını ve mekanları tanımlama (Describing rooms and objects in a house)/ There is / There are/ Anlam taşıyan kelimelerde vurgu Kendi odandaki 5 eşyayı listele ve tanımla. (There is a desk in my room.) Evde en sık kullanılan 5 eşyayı belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz. (lamp, sofa, mirror, fridge, chair) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme
4 Evdeki odaları ve eşyaların konumlarını tanımlama / Yer edatları: in, on, under, next to, between/(Bağlantılı sesler Evini veya bir odanı tarif eden 3 cümle yaz/ Kendi odandaki eşyaların konumlarını anlatan 5 cümle hazırla. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Şehirde yön sorma ve tarif etme (Asking for and giving directions in a city)/ Prepositions of place & Imperatives/ Yön tarif ederken kullanılan ifadeleri listele (Go straight, turn left, next to, between vb.). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
6 Mekanları tanımlama ve yön sorma/ Prepositions of place & Imperatives Şehirde sık kullanılan 5 mekan belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz. (hospital, supermarket, school, bus station, cinema) "Where is the ...?" sorusuna cevap veren 3 cümle hazırla. Arkadaşlarınla yön sorma ve tarif etme diyalogları oluştur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
7 İlk 6 haftanın tekrar edilmesi ve konuşma pratiği Tüm önceki konulara dair 5 soru hazırla ve cevaplarını yaz. Öğrendiğin kelime ve dilbilgisi yapılarıyla kısa bir diyalog oluştur. Kelime oyunları ve grup tartışmaları yap. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yiyecek ve İçecekler/Gıda ürünleri ve içecekleri tanımlama /Countable and uncountable nouns / Some & Any Günlük tükettiğin 5 yiyecek ve içeceği listele/ Sayılabilir ve sayılamayan isimleri ayırt etmek için iki liste oluştur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
10 Alışveriş yaparken ve restoranlarda sipariş verirken kullanılan ifadeler/ How much / How many?/Sorularda vurgu Bir restoranda yemek siparişi verirken kullanılan ifadeleri listele. (I would like a pizza, please.) How much / How many kullanarak 3 soru hazırla. (How much is the salad? How many apples do you need?) Arkadaşlarınla restoran siparişi üzerine kısa bir diyalog yaz. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanları tanımlama/ The past tense of be (was/were)/ Was kelimesinde ses düşmesi Dün veya geçen hafta bulunduğun 3 yeri listele ve her biriyle ilgili bir cümle yaz. (Yesterday, I was at the park.) Mekanları tanımlarken kullanılan temel kelimeleri listele. (bank, post office, shopping mall, gas station) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Geçmişte yapılan aktiviteleri ve mekanları anlatma/ Düzenli ve düzensiz fiiller/ (Geçmiş zaman eklerinin telaffuzu Düzensiz fiillerin geçmiş zaman hallerini içeren bir liste hazırla. (go-went, see-saw, eat-ate) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma (Talking about hobbies and leisure activities)/ Alışkanlıklar ve hobileri tanımlamak için geniş zaman/ Bileşik kelimelerde vurgu En sevdiğin boş zaman aktivitelerini listele ve neden sevdiğini açıklayan 3 cümle yaz. (I like swimming because it is fun.) Arkadaşlarına boş zaman aktiviteleri hakkında 3 soru hazırla. (Do you like playing football?) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
14 Geçmişte yapılan boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma/Geçmiş zaman ve zaman ifadeleri/ Did you kelimesinde ses düşmesi Geçen hafta yaptığın boş zaman aktivitelerini listeleyerek kısa bir paragraf yaz. "Did you...?" sorularıyla 3 soru hazırla ve bunlara cevap ver. Bir arkadaşınla boş zaman aktiviteleri hakkında bir diyalog hazırla. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Öğrenilen konuların tekrar edilmesi ve konuşma pratiği Her haftadan bir konu seçerek 5 soru hazırla ve cevaplarını yaz. Boş zaman aktiviteleri, geçmiş zaman ve yiyeceklerle ilgili diyalog oluştur. Sınava yönelik kelime listeleri ve kısa sunumlar hazırla. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 06:50