Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Çocuk Gelişimi (Uzaktan Eğitim) | |
Kod | CGP144 |
Ad | Özel Eğitim Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilere özel eğitim alanında edindiği bilgileri çeşitli eğitim ortamlarında uygulama becerisi kazandırmaktır. Ayrıca bireysel ve grup eğitim planlarının hazırlanması ve uygulanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme gibi bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Kurumun tarihçesi, Okulun fiziksel özellikleri, Öğrenci kabul şartları, Kurumda/Okulda uygulanan programlar, Sınıfınızdaki bir çocuğu gözleme, Sınıf yönetimi uygulamaları, Öğretim yöntem ve teknikleri, Aile çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Koçbeker Eid, B. N., Çıkılı, Y., Deniz, S. (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Eğiten kitap : Ankara Metin, E. N. ve Yükselen A.Y. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Kaynaştırma. Hedef Yayıncılık. Ders notları Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK KAÇAR
Notlar
Veri tabanları, makaleler, tezler, kongre kitapları, araştırma raporları, videolar, araştırma senaryoları, gözlem video kayıtları, görüşme ses kayıtlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ailelere yönelik evde destek etkinlik önerileri planlar. |
ÖÇ02 | Özel gereksinimli çocuklara yönelik öğretim materyalleri tasarlar. |
ÖÇ03 | Bireyselleştirilmiş eğitim planı yazar. |
ÖÇ04 | Farklı özel gereksinimleri olan çocuklara uygun eğitim planları oluşturur. |
ÖÇ05 | Özel gereksinimli çocukların gelişim değerlendirmesini yapar. |
ÖÇ06 | Özel gereksinimli çocukların sosyal, duygusal ve akademik gelişimini destekleyen etkinlikler tasarlar. |
ÖÇ07 | Özel eğitimde aile ile iş birliğinin önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ortamını ve kurum içi role ve sorumluluklar, kurumsal işleyiş | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Özel eğitim ortamlarını ve özel gereksinimli çocukları gözlemleme | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel değerlendirmelerini yapma. | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel değerlendirme sonuçlarını yorumlayarak gereksinimleri belirleme | Rapor Yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Özel gereksinimli çocuklara destek/eğitim programı hazırlama | Program hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlanması ve genel eğitim müfredatları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Destek/Eğitim programını uygulama. | Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Rapor sunma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Destek/Eğitim programını değerlendirme. | Gözlem, okuma, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Destek/ eğitim programını değişen ihtiyaçlara bağlı olarak yeniden düzenleme | Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Farklı yöntemler yoluyla öğrenmenin değerlendirilmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Farklılaştırılmış eğitim yöntemleri | Kaynak okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Davranışın değerlendirilmesi | Gözlem, Örnek olay inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Davranışın desteklenmesi | Vaka inceleme, program hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Ailelerle çalışma | Kaynak tarama, okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor yazma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor sunma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |