Genel Bilgi
Kod | EBE524 |
Ad | Kadın Genital Sistem Anatomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere kadın genital organlarının anatomik yapısı ve fonksiyonları ile uygulama ilkelerinin verilmesidir.
Dersin İçeriği
Bölgesel anatomi, kemik pelvisi, pelvis ve perineum, iç ve dış üreme organları, klinik bilgiler
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Sağlık Bilimlerinde Anatomi Atlası. Eds: Yıldırım M. Nobel Tıp Kitabevi.2021. Ş.D. Mutluay Sağlık Bilimlerine Yönelik Sistematik Anatomi, Göktuğ Yayıncılık,2021.
Notlar
Ş.D. Mutluay Sağlık Bilimlerine Yönelik Sistematik Anatomi, Göktuğ Yayıncılık,2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kadın üreme sistemi hakkında donanım kazanmak ve gerekli temel bilgileri kavrar. |
ÖÇ02 | Kadın dış genital organlarından mons pubis, dudaklar, clitoris, vestibulum vaginae ve yardımcı bezleri ayırt eder. |
ÖÇ03 | Kadın iç genital organlarından vaginae’yı ayırt eder. |
ÖÇ04 | 4. Uterus anatomisini öğrenir. Lig latum uteri ve uterusu yerinde tutan diğer ligamentleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Vaginae ve uterus ile ilgili klinik bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Tuba uterina hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Ovariumları ayırt eder. |
ÖÇ08 | Ovarium ve tuba uterinalar ile ilgili klinik bilgileri alır. |
ÖÇ09 | Kadın genital organlarının damarları ve lenfatiklerini ayırt eder. |
ÖÇ10 | Kadın genital organlarının innervasyonunu ayır eder. |
ÖÇ11 | Ağrısız doğum için n. Pudendus blokunu ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pelvis iskeletini oluşturan kemikler, ligamentler. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Pelvis ve perinenin bölgesel anatomisi ve kaslar. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Pelvis girim ve çıkımları, gerçek ve yalancı pelvis | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kadın iç genital organlar; ovarium tuba uterinaların anatomik bölümleri ve klinik bilgi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kadın iç genital organlar; Uterus anatomik bölümleri ve klinik bilgi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kadın iç genital organlar; vagina ve anatomik bölümleri. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kadın iç genital organlar konjinetal bozukluklar ve hastalıkları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kadın dış genital organlar | okuma | Yöntem Seçilmemiş |
10 | Dış genital organ bozuklukları ve kliniği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | perineal bölge anatomisi, diaphragma pelvis ve kompanentleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ağrısız doğum için n. Pudendus blokunu ayırt eder. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kadın dış genital organ anomalileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | klinik bilgiler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | anatomik pozisyonda pelvis ve perineumun oryantasyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |