YDT202 Uluslararası Pazarlama

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YDT202
Ad Uluslararası Pazarlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AYHAN SAYĞI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. AYHAN SAYĞI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere teknolojik ürünlerin küresel pazarlamada başarılı olmaları için Kurum Stratejilerini, Ekonomik, Kültürel, Politik ve Yasal Çevre ve Pazar araştırmaları kapsamında değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Uluslararası pazarlama kavramı, pazar araştırma süreci, pazarlamada bilgi sistemleri, pazarlama planlama süreci ve stratejisi, pazarlama karması ve kültür konuları işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Prof.Dr. Şafak AKSOY, Prof.Dr. Gülfidan BARIŞ, ULUSLARARASI PAZARLAMA, Anadolu AÖF yayınları 2. Prof. Dr. TEVFİK ŞÜKRÜ YAPRAKLİ, ULUSLARARASI PAZARLAMA, Atatürk AÖF yayınları 3. Sak Onkvisit and John J. Shaw, International Marketing, Taylor and Francis

Notlar

Dijital Kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Uluslararası pazar araştırmasında bilgi iletişim teknolojilerini ve mesleki araçları kullanır.
ÖÇ03 Uluslararası pazarlarda karşılaşılacak sorunları tartışır.
ÖÇ04 Uluslararası pazarlamanın gerekliliğini, yapısını ve ulusal pazarlamaya göre farklılıklarını değerlendirir.
ÖÇ05 Uluslararası pazarın yapısal özellikleri ile iletişim etkinliği arasındaki ilişkiyi yorumlar.
ÖÇ06 Uluslararası pazarlarda satış için gerekli iletişim tekniklerini belirler.
ÖÇ07 Uluslararası ürün politikalarına göre reklam faaliyetlerini yönetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanında işletme, iktisat, muhasebe, temel hukuk, dış ticaret mevzuatı ve işlemlerine ilişkin temel kavramları açıklarlar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanında sahip olduğu mesleki bilgileri, karar alma, uygulama ve davranış süreçlerinde kullanırlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanındaki dinamikleri bilirler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanındaki bilgi ve becerileri ile mesleki görev ve sorumlulukları icra ederler. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanındaki sorunların çözümünde için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler dış ticaret alanının dinamik yapısına uygun olarak hayat boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptirler. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler dış ticaret alanında ortaya çıkan değişimlere uyum için mesleki bilgi ve becerilerini geliştirirler. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında düşüncelerini, önerilerini mesleki bilgi ve becerilerini iletişim sürecinde ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları ekip çalışmasına uygun olarak icra ederler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları icra edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olurlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları icra edebilecek düzeyde bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araç ve teknikleri kullanırlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları toplumsal kurallara uygun olarak icra ederler. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler girişimci kimliği ile dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumluluklarını evrensel insani değerlere uygun icra ederler. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumluluklarını Atatürk İlke ve İnklapları'nın hedeflerine uygun olarak icra ederler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Ülkelerin Ekonomik Olarak Sınıflandırılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Uluslararası pazarlamada temel bilgi sistemleri ve bilgi kaynakları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çokuluslu İşletmeler ve pazarlama faaliyetlerinin oluşma süreci Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Uluslararası pazarlama planlama süreci ve uluslararası pazarlama stratejisinin oluşumu Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uluslararası pazarlamada ürün stratejisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Uluslararası pazarlamada fiyat stratejisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Uluslararası pazarlamada dağıtım: lojistik Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Uluslararası pazarlamada pazarlama iletişimi çabaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Uluslararası Pazarlama Ve Kültür İlişkisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Uluslararası Pazarlamada Kültürün olumlu ve olumsuz etkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 02:49