Genel Bilgi
Kod | DEN347 |
Ad | Özel Bakım ve Yaratıcı Drama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
(A Grubu)
()
Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitimde yaratıcı drama yöntemi ile Diş Hekimi adaylarının özel bakım gereksinimi olan bireyler ve onların ağız ve diş sağlığının korunması hakkında bilgi, beceri ve davranış boyutlarının desteklenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Rol oynama ve doğaçlama başta olmak üzere çeşitli drama teknik ve yaklaşımlarıyla adayların özel bakım hastalarının sosyal yaşamda karşılaştıkları zorlukları, sağlık gereksinimleri ve tedavi yaklaşımlarına dair bilgi, beceri ve tutum/davranış geliştirmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eğitimde Drama - Ömer Adıgüzel - YKY yayınları
Notlar
Bu ders için başka bir kaynağa ihtiyaç yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grup üyelerine güvenerek, istekli bir şekilde rol yapar ve drama için gereken grup etkileşimlerine aktif olarak katılır. |
ÖÇ02 | Doğaçlama çalışmalarına katılır. |
ÖÇ03 | Özel bakım hasta gruplarını tanır. |
ÖÇ04 | Özel bakım hastalarının ihtiyaçlarını belirler. |
ÖÇ05 | Özel bakım hastalarının karşılaştığı sosyal zorlukları fark eder. |
ÖÇ06 | Özel bakım hasta haklarını listeler. |
ÖÇ07 | Özel bakım hastalarının tedavisi için gereken sorumluluğu fark eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Dersin işlenişi ile ilgili temel bilgilendirme, Grup dinamiği oluşturma ve iletişim çalışmaları | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Duyu ve Algı çalışmaları | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
3 | Güven-Uyum ve Rol oynama | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
4 | Rol oynama ve Doğaçlama | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
5 | Özel Bakım Hastalarının sosyal, kültürel ve yasal bağlamları (Rol oynama ve doğaçlama) | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
6 | Özel Bakım için tıbbi, sosyal, psikolojik ve çevresel risk faktörleri (Süreçsel Drama yaklaşımı, Küçük grupla rol oynama ve doğaçlama) | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | Özel Bakım Hastalarının ağız sağlığına erişim süreçleri ve engeller (Süreçsel Drama yaklaşımı, Küçük grupla rol oynama ve doğaçlama) | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Rol Oynama |
8 | Ara Sınavlar | Önhazırlık gerekmemektedir. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Özel Bakım Hastalarıyla etkileşim ve iletişim yöntemleri (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
10 | Yaygın özel gereksinim ve engellerin ağız sağlığı ve oral fonksiyon üzerine etkisi (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Rol Oynama, Gösteri, Grup Çalışması |
11 | Özel Bakım için davranışsal ve farmakolojik yaklaşımlar ve protokoller I (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama |
12 | Özel Bakım için davranışsal ve farmakolojik yaklaşımlardan yola çıkarak ağız sağlığı eğitimi planlama (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama |
13 | Özel Bakıma ilişkin sosyal ve duygusal farkındalık çalışmaları (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Tartışma |
14 | Özel Bakıma ilişkin yaygın farkındalık çalışmaları (Grup dışı gösteri ve bilgilendirme toplantıları) | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Genel değerlendirme | Önhazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önhazırlık gerekmemektedir. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önhazırlık gerekmemektedir. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |