Genel Bilgi
Kod | YOT150 |
Ad | Tarımsal Meteoroloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel meteorolojik faktörleri ve bu faktörler arasındaki ilişkiyi tanımlamak, Tarımsal meteorolojinin temel prensiplerini açıklamak, Meteorolojik verileri derleme yollarını öğretmek
Dersin İçeriği
Meteorolojiye giriş, meteorolojinin bölümleri, atmosferin yapısı ve özellikleri, meteorolojik elemanlar, atmosferik basınç, rüzgarlar, sıcaklık, nem, buharlaşma, yağışlar ve çeşitleri, cephe sistemleri, hava kütleleri, meteoroloji istasyonları ve özellikleri, meteoroloji istasyonlarında kullanılan aletler ve özellikleri, fenoloji ve tarımsal klimatoloji, meteoroloji elemanları ile bitki gelişim ilişkileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Farklı bilimsel kaynaklarda ve akademik kitaplardan derlenen tarımsal meteoroloji ders notları ve sunuları.
Notlar
T.C. Orman Ve Su İşleri Bakanlığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü Zirai Meteoroloji Kurs Notları Araştırma Dairesi Başkanlığı Zirai Meteoroloji Şube Müdürlüğü Ekim - 2015 Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal meteorolojinin bileşenlerini ve arasında olan ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ02 | Meteoroloji konularının tarım içerisindeki önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Meteorolojinin tarımsal üretim üzerinde olan doğrudan ve dolaylı etkilerini yorumlar. |
ÖÇ04 | Metoroloji istasyonlarının nerelerde ve nasıl yerleştirilmesi gerektiğini bilir. |
ÖÇ05 | Tarımsal don olayının ne olduğunu ve tarımsal ürünlerin dondan nasıl korunması gerektiğini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders ve sınavlar hakkında bilgilendirme | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Meteorolojinin tanımı ve alt bilimlerinin anlatımı | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Atmosfer bileşimi ve tabakaları I | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Atmosfer bileşimi ve tabakaları II | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dünyanın hareketleri ve ışık, enerji, ısı, sıcaklık kavramları hakkında bilgi verme. | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enerji, ısı, sıcaklık kavramlarının tarım açısından önemi | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Hava, toprak, bitki ve sıcaklık arasındaki ilişki | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava kadar anlatılan konuları tekrar edip çalışmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Tarımsal metoroloji kavramının canlılar üzerine etkileri | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Atmosferik nemin tarımsal açıdan, hava neminin ölçümü | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Buharlaşma, buharlaşma işlemi ve ölçümleri | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bulutlar ve bulutluluk | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yağış ve yağış şekillerinin tarıma etkileri | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hava basıncı ve ölçümleri, zaman içinde hava basıncının değişimi, hava akımlarının oluşumu (rüzgar) | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konuların genel tekrarı. | Ders materyalinden ilgili konu okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |