Genel Bilgi
Kod | YOT239 |
Ad | Yaz Stajı Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitim öğretim hayatı boyunca kazanılan bilgi, beceri ve yeterlikleri işe yerleştirilme öncesinde talep edilen mesleki deneyimi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Yaz stajında aktarılan bilgilerin ,deneme alanlarındaki uygulamaların degerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
30 işgünü işyeri uygulamalı yaz stajını
Kaynaklar
Öğrencilerin 30 işgünü işyeri uygulamalı yaz stajında deneyimlerini not aldıkları staj defterleri
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşe yerleşme öncesinde mesleki deneyimin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Gerçek iş ortamındaki çalışma ahlakı kurallarını açıklar. |
ÖÇ03 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve tecrübeleri açıklar. |
ÖÇ04 | Mesleki seçim sürecinde bilinçli karar almanın önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaz stajını tamamlayan öğrencilerin, yaz stajlarının değerlendirilmesi | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Organik tarım ilkelerinin önemi | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Organik tarım ve sürdürülebilirlilik ilişkisi | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Organik tarımda bitkisel üretim | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Organik tarımda hayvansal üretim | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Organik tarımda su ürünleri yetiştiriciliği | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Organik tarımda biyolojik mücadele | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Organik tarımda örtüaltı yetiştiricilik | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organik tarımda sulama yöntemleri | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Organik tarımda toprak işleme yöntemleri | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Organik tarımda bitki besleme yöntemleri | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Organik tarımda atıkların değerlendirme yöntemleri | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Organik tarımda girişimcilik | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Organik tarımda kariyer imkanları | Staj yaptığı kurumun istediği hazırlıkları yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 5 | 150 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,92 | ||
AKTS | 8 AKTS |