Genel Bilgi
Kod | YLST701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bir konuda bir akademisyen gözetiminde bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini su ürünleri temel bilimler alanında kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, intihal, yazım teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları,
Notlar
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Bilimler alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, başkalarına aktarır, tartışır. |
ÖÇ02 | Seçilen konu ile ilgili uygun içeriği belirler ve düzenler. |
ÖÇ03 | Etkili bir yazılı sunum için yapılacakları planlar. |
ÖÇ04 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırır, düzenler, sunum sürecinde etkili kullanır. |
ÖÇ05 | Yazılı ve sözlü sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer ve uygular. |
ÖÇ06 | Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. | İnternette ve kütüphane tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
2 | Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması | İnternette ve kütüphane tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi | İnternette ve kütüphane tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. | Literatür okuma ve derleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. | Literatür okuma ve derleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. | İnternette ve kütüphane tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | Çalışma ile ilgili ön hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Ara rapor sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. | Laboratuvar/saha çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Rapor hazırlama ve sunma. | Co-working advisor-student in office | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. | Co-working advisor-student in office | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | Laboratuvar/saha çalışması, sonuçların derlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
13 | Yorum, değerlendirme ve analiz. | Sonuçların derlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü | Co-working advisor-student in office | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sonuçların rapor haline getirilmesi | Sonuçların derlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sonuçların rapor haline getirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem raporu sunum ve tartışma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |