Genel Bilgi
Kod | ST516 |
Ad | Su Omurgalıları Karşılaştırmalı Anatomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sucul omurgalıların anatomileri hakkında ileri düzeyde bilgi elde etmektir.
Dersin İçeriği
Su ortamında yaşayan omurgalı hayvanlardan balıklar ile kurbağa, sürüngen kuş ve memeli hayvanların çeşitli anatomik ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öktay, M. Omurgalı hayvanların karşılaştırılmalı anatomisi. İstanbul Üniversitesi fen fakültesi basımevi, İstanbul, 1988. 384 s.
Notlar
Kuru, M. Omurgalı Hayvanlar (5. Baskı). Palme Yayıncılık, Ankara, 841 s. (1999).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sucul Omurgalıların genel karakterleri hakkında bilgi verir |
ÖÇ02 | Sucul Omurgalı sınıflarını ayırt eder |
ÖÇ03 | Sucul omurgalıların organ ve sistem işleyişlerini açıklar |
ÖÇ04 | Sucul Omurgalıların iskelet ve kas sistemlerini karşılaştırarak ifade eder |
ÖÇ05 | Sucul Omurgalı sınıflarının Sindirim ve boşaltım sistemlerini tanımlar |
ÖÇ06 | Sucul Omurgalı sınıflarının solunum sistemi hakkında yorum yapar |
ÖÇ07 | Sucul Omurgalı sınıflarında üreme biyolojisi hakkında bilgi verir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Omurgalıların genel karakterleri ve sınıflandırılması | Ders kitabın 1-3. Sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Deri ve derinin oluşturduğu yapılar | Ders kitabın 23-43. Sayfaları okuma sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İskelet sistemi-1 | Ders kitabın 53-71. Sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İskelet sistemi-2 | Ders kitabın 71-107. Sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kas sistemi | Ders kitabın 118-136. Sayfaları okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Sindirim sistemi -1 | Ders kitabın 138-155. Sayfaları okuma sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Sindirim sistemi -2 | Ders kitabın 138-155. Sayfaları okuma sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | dolaşım sistemi | Ders kitabın 182-194. sayfaları okuma sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Solunum sistemi | Ders kitabın 201-207. Sayfaları okuma sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Boşaltım sistemi | Ders kitabın 230-242. Sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Üreme sistemi | Ders kitabın 251-264. sayfaları okuma sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sinir sistemi | Ders kitabın 275-307. sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Duyu organları-1 | Ders kitabın 312-327. Sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Duyu organları-2 | Ders kitabın 327-340. sayfaları okuma sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |