ST508 Türkiye Gölleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST508
Ad Türkiye Gölleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI


Dersin Amacı / Hedefi

Göllerin jeolojik yapısı ve sınıflandırılması, Türkiye göllerinin özellikleri, jeolojik ve biyolojik sınıflandırılması. Türkiye göllerinde yapılan ıslah ve balıklandırma çalışmaları. Türkiye göllerinin su ürünleri üretiminde yeri ve önemi.

Dersin İçeriği

Göllerin jeolojik yapısı ve sınıflandırılması, Türkiye göllerinin özellikleri, jeolojik ve biyolojik sınıflandırılması. Türkiye göllerinde yapılan ıslah ve balıklandırma çalışmaları. Türkiye göllerinin su ürünleri üretiminde yeri ve önemi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu, çografya kitapları

Notlar

Akademik yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gölleri oluşumlarını ve tiplerini öğrenir
ÖÇ02 Göllerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini öğrenir
ÖÇ03 Göllerin sınıflandırma kriterlerini öğrenir
ÖÇ04 Türkiye göllerinin yapısını, tiplerini öğrenir
ÖÇ05 Göllere yaşayan canlı toplulukları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Göllerde kirliliği ve koruma yollarını öğrenir
ÖÇ07 Sucul ekosistemde göllerin önemini ve yerini öğrenir
ÖÇ08 Göl ekosisteminin özelliklerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Göllerin tanımı ve sınıflandırılması Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Jeolojik oluşumuna göre göller Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
3 Kimyasal yapısına göre göller Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Biyolojik verimliliklerine göre göller Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Sıcaklıklarına göre göller Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Göl ekosisteminin özellikleri Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Marmara Bölgesi gölleri Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ders notları, kaynak taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ege Bölgesi gölleri Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Akdeniz Bölgesi gölleri Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 İç Anadolu Bölgesi gölleri Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
12 Karadeniz Bölgesi Gölleri Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
13 Doğu Anadolu Bölgesi gölleri Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 Güney Doğu Anadolu Bölgesi Gölleri Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Göllerin yeri ve önemi Ders notları, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları, kaynak taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları, kaynak taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.09.2024 02:08