Genel Bilgi
Kod | ST005 |
Ad | Denizel Kemikli Balıklar ve Biyoekolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HACER YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye denizlerinde bulunan kemikli deniz balıklarını tanıma ve sınıflandırma, türlerin sistematik yönden incelenmesi ve denizlerimize göre bu türlerin dağılım alanları hakkında bilgiler verme.
Dersin İçeriği
Kemikli balıklar hakkında genel bilgi ve sınıflandırma. Türkiye denizlerinde bulunan türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mater, S., Kaya, M. and Bilecenoğlu, M. 2003. Türkiye Deniz Balıkları Atlası E.Ü Su Ürünleri Fakültesi Yayınları. N: 11, Bornova, 169s.
Notlar
Mater, S., Kaya, M. and Bilecenoğlu, M. 2003. Türkiye Deniz Balıkları Atlası E.Ü Su Ürünleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kemikli balıkların tanımlar. |
ÖÇ02 | Kemikli balıkların morfoloik ve biyolojik özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Akdeniz de bulunan önemli kemikli deniz balıkları türlerini öğretir. |
ÖÇ04 | Türkiye denizlerinde kemikli deniz balıkları türlerini sistematik açıdan inceler. |
ÖÇ05 | Kemikli balıklar hakkında genel bilgi ve sınıflandırır. |
ÖÇ06 | Türkiye denizlerinde bulunan türlerin morfolojik, ekolojik özelliklerini belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kemikli balıkların tanımı | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kemikli balıkların morfoloik ve biyolojik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Türkiye denizlerinde kemikli deniz balıkları türlerini sistematik açıdan incelenmesi | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösteri |
4 | Akdeniz de bulunan önemli kemikli deniz balıkları türleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Clupeidae Engraulidae Familyalarına ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
6 | Moronidae Mugilidae; Synodontıdae Familyalarına ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sparidae Carangidae; Serranidae Familyalarına ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Centracantıdae; Mullidae Familyalarına ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Soleidae; Cynoglossidae; Citharidae; Bothidae Familyalarınma ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Leiognathidae; Triglidae; Dactylopteridae Familyalarına ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sillaginidae; Pomatomidae; Scombridae Familyalarına ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Gadidae; Apogonidae; Callionymidae; Gobiidae Familyalarına ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Trachinidae; Siganidae; Scorpeanidae Familyalarına ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tetraodontidae; Balıstıdae; Monacanthıdae Familyalarına ait türlerin sistematik özellikleri | Düz anlatım, görsel sunum ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |