Genel Bilgi
Kod | ST0026 |
Ad | Tehlikeli ve Zehirli Balıklar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Denizlerde tehlikeli canlıları tanımak, korunmak ve ilkyardım uygulamak.
Dersin İçeriği
Denizlerdeki tehlike ve zehirli balıkları tanımak. Yenilmesi sakıncalı canlılar, saldırgan ve ısırıcı hayvanlar, dokunulduğunda tehlikeli olan canlılar, bu canlılardan korunma ve ilkyardım esasları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mater, S., Kaya, M. and Bilecenoğlu, M. 2003. Türkiye Deniz Balıkları Atlası E.Ü Su Ürünleri Fakültesi Yayınları. N: 11, Bornova, 169s. Turan, C. 2007.Türkiye Kemikli Deniz Balıkları Atlası ve Sistematiği. Nobel Kitabevi yayınları. 549s
Notlar
İnan, HF., Kurt, Z. ve Kubilay, İ., 2007. Temel ilkyardım uygulamaları kitabı., T.C sağlık bakanlığı temel hizmetler genel müdürlüğü İlkyardım ve acil sağlık hizmetleri daire başkanlığı Ankara, 2007 60 sayfa.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denizlerde tehlike oluşturan canlıları tanır. |
ÖÇ02 | Tehlikeli durumları ve bunların oluşum yöntemleri açıklar. |
ÖÇ03 | Tehlike sırasında ne yapılacağını anlatır. |
ÖÇ04 | İlkyardım uygulama yöntemlerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Denizlerdeki tehlike ve zehirli balıkları tanımlar. |
ÖÇ06 | Türkiye kıyılarında bulunan Zehirli balıklar tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tehlikeli ve zehirli Deniz Balıkları denizlerdeki dağılımı ve yaşam alanları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Denizlerdeki tehlikeli balıklarla ilgili hangi bilgiler vardır?Bunlar yeterlimidir? | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tehlikeli balıkların sistematikteki yerleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Balıkların genel olarak ne tür etkileri bulunmaktadır? | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Tehlikeli balıkların Önlem | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tehlikeli balıkların İlkyardım Esasları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
7 | Türkiye kıyılarında bulunan Tehlikeli balıklar | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tehlikeli Balık türleri ve biyolojileri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Zehirli balıkların etken organları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Zehirli balıkların davranışları ve korunma yöntemleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Örnek Olay |
12 | Zehirli balıkların Önlem | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Zehirli balıkların Önlem ve İlkyardım Esasları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Zehirli balıkların sistematikteki yerleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye kıyılarında bulunan Zehirli balıklar | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım |
16 | Zehirli balık türleri ve biyolojileri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |