Genel Bilgi
Kod | BAG009 |
Ad | Kuramdan Müdahaleye: Sosyal Psikoloji Bakış Açısı ile Bağımlılık Müdahale Programı Oluşturma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MELTEM GULER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MELTEM GULER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal Psikoloji alanında yer alan kuramlardan yola çıkarak bağımlılık davranışına yönelik müdahale programı hazırlama basamaklarını analiz etme bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Sosyal psikoloji alanındaki kuram ve teknikleri kullanarak bağımlılık davranışına yönelik müdahale programı hazırlanmasıyla ilgili bilgilerin öğrenilmesidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sosyal Psikoloji, Taylor, Sears & Peplau, İmge Yayınları; Uygulamalı Sosyal Psikoloji Cem Şafak Çukur Gülden Sayılan, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Sosyal Psikolojiyi Uygulama, Abraham P. Buuk, Mark Van Vugt.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal Psikoloji alanını tanımlar. |
ÖÇ02 | Sosyal biliş tanımlar. |
ÖÇ03 | Sosyal etki tanımlar. |
ÖÇ04 | Sosyal ilişkileri tanımlar. |
ÖÇ05 | Sosyal biliş alanındaki kuramları tanımlar. |
ÖÇ06 | Sosyal etki alanındaki kuramları tanımlar |
ÖÇ07 | Sosyal ilişki alanındaki kuramları tanımlar |
ÖÇ08 | Sosyal psikoloji kuramlarını bağımlılık müdahale programı hazırlamada kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında çalışan uzmanlara ve topluma eğitim verir ve bu eğitimin etkinliğini değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma verilerini değerlendirme ve bilimsel makale yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Bağımlılık alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bağımlılık alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Bağımlılık alanına giren konularda iletişim kurar, bilgi aktarır ve alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojiyi tanımlama. | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sosyal Psikolojiyi tanımlama 2 | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sosyal biliş tanımlama ve ilgili kuramlara giriş | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sosyal etki kavramını açıklama ve tanımlama ve ilgili kuramları tanıtmak. | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sosyal ilişki kavramını açıklama ve tanımlama ve ilgili kuramları tanıtmak. | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bağımlılık müdahale programlarına giriş | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Bağımlılık müdahale programlarına giriş 2 | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Önerilen kaynaklardan | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Müdahale programı hazırlama 1 | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Müdahale programı hazırlama 2 | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Müdahale programı hazırlama 3 | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Müdahale programı hazırlama 4 | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Müdahale programı hazırlama 5 | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Müdahale programı hazırlama 6 | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Müdahale programı hazırlama 7 | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
AKTS | 5 AKTS |