BAG007 Bağımlılıkta Psikoeğitim

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAG007
Ad Bağımlılıkta Psikoeğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LUT TAMAM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. LUT TAMAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bağımlı olgularda destek ve yardıma ihtiyacı olan gruplara yönelik psikoeğitim programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bağımlılıkta psikoeğitim programı hazırlama süreçleri, psikoeğitim programında kullanılabilecek teknikler, grup liderliği, benzer grup çalışmalarının değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Çivitci, A. (2018). Grup psikoeğitimi. Pegem Yayınları.

Notlar

Dilbaz, N., Göğcegöz, I., Noyan, O., & Kazan Kızılkurt, Ö. (Eds.). (2021). Bağımlılık Tanı ve Tedavi Temel Kitabı. Ankara Nobel Tıp Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikoeğitim kavramını ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ02 Psikoeğitim programlarının hazırlanmasını, evrelerini, oturum aşamalarını açıklar.
ÖÇ03 Psikoeğitimde kullanılan teknikleri açıklar.
ÖÇ04 Psikoeğitimde terapötik faktörleri inceler.
ÖÇ05 Psikoeğitime alınan üyelerdeki sorunlu davranışları ve baş etme yöntemlerini açıklar.
ÖÇ06 Psikoeğitimde etiğin önemini değerlendirir.
ÖÇ07 Bağımlılıkta psikososyal tedavileri, psikoeğitim uygulamalarını karşılaştırır.
ÖÇ08 Bağımlılıkta önlemeye dayalı aile ve öğrenci psikoeğitimlerini değerlendirir.
ÖÇ09 Bağımlılıkta tedavi amaçlı hasta yakını ve hasta psikoeğitimlerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlılık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımlılık alanında çalışan uzmanlara ve topluma eğitim verir ve bu eğitimin etkinliğini değerlendirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma verilerini değerlendirme ve bilimsel makale yazma becerisi kazanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Bağımlılık alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bağımlılık alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımlılık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Bağımlılık alanına giren konularda iletişim kurar, bilgi aktarır ve alır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikoeğitim Kavramı Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Psikoeğitimin Özellikleri Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Psikoeğitim Programlarının Hazırlanması Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Psikoeğitimin Evreleri Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Psikoeğitimde Oturum Aşamaları Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Psikoeğitimde Kullanılan Teknikler Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Psikoeğitim Gruplarına Üye Seçimi Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Önceki bilgilerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Psikoeğitimde Liderlik Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Psikoeğitimde Terapötik Faktörler Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Psikoeğitime Alınan Üyelerde Görülen Sorunlu Davranışlar ve Baş Etme Yöntemleri Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Psikoeğitimde Etik Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bağımlılıkta Psikososyal Tedaviler Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bağımlılıkta Psikoeğitim Uygulamaları Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bağımlılıkta Önlemeye Dayalı Aile ve Öğrenci Psikoeğitimleri, Bağımlılıkta Tedavi Amaçlı Hasta Yakını ve Hasta Psikoeğitimleri Önerilen kaynaklardan ön okuma yapılması, internet ve diğer ortamlardan ek kaynak araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 129
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,16
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 08:49