EM0025 Dijital Dönüşüm

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EM0025
Ad Dijital Dönüşüm
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR


Dersin Amacı / Hedefi

Büyük veri, yapay zeka, bulut bilişim vb. teknolojideki gelişmeler iş ve pazar dinamiklerini değiştirmektedir. Teknoloji artık organizasyonları etkileyen bir numaralı faktör olarak yer aldığından, iş modellerinde değişiklikleri zorunlu kılmaktadır. Şirketler, dijital dönüşüme uyum sağlayarak mevcut ve potansiyel tüketicilerin karşılanmamış ihtiyaçlarını keşfedebilir, ürün ve hizmetleri iyileştirmenin yollarını bulabilir, iş ortamı değişikliklerinin yönünü tahmin edebilir. Dersin temel amacı, öğrencilerin dijital dönüşümdeki (DD) yönetsel, teknik ve teknik olmayan zorlukları anlamalar ve teknolojiyi başarılı bir şekilde kullanmak için değişimi yönetmeleri için gereken bilgi ve beceriye sahip olmalarıdır

Dersin İçeriği

Ders şu konuları içerir: Dijital inovasyonu anlama, dijital dönüşüm kavramları, dijital strateji, müşteri analitiği, iş analitiği, süreç analitiği, veri analitiği, dijital teknoloji entegrasyonu, bilişim alanındaki yenilikler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Güncel makaleler

Notlar

Digital Transformation: Survive and Thrive in an Era of Mass Extinction, Tom Siebel


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilişimdeki yenilikleri araştırmayı bilir, yeniliklerden haberdar olur.
ÖÇ02 Dijital dönüşüm kavramlarına hakim olur.
ÖÇ03 Dijital dönüşümdeki sorunları bilir.
ÖÇ04 Dijital dönüşüm stratejilerinden haberdar olur.
ÖÇ05 Dijital dönüşümü yönetebilecek değişim yönetimi tekniklerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzey bilgiler için uzmanlık düzeyinde alanına yenilik sağlayacak özgün tanımları geliştirebilme 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş (Dijital Dönüşüm Kavramları) makale-1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dijital Dönüşüm Kavramları makale2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye’de dijital dönüşüm sorunları İnternet araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Dünyada dijital dönüşüm sorunları İnternet araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Dijital dönüşümde strateji makale-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Veri Analitiği makale-4 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Süreç Analitiği makale-5 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Müşteri Analitiği makale-6 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Dijital dönüşüm ve proje yönetimi makale-7 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Dijital dönüşüm ve yayılma teorisi makale-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Dijital dönüşüm ve değişim yönetimi makale-9 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Dijital dönüşümde kritik başarı faktörleri makale-10 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Proje sunumları 1 makaleler Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Proje sunumları 2 makaleler Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 144
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,76
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 01:11