Genel Bilgi
Kod | BFZ543 |
Ad | Ekstrasselüler Potansiyeller-1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hücreiçi ve hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, yüzeyel potansiyellerin yorumlanması ve klinik pratikteki önemi
Dersin İçeriği
Uyarılabilir hücreler, Hücreiçi potansiyeller, tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller, yüzeyel potansiyeller, hacimli iletken potansiyelleri, hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, ödev1,2,3,4,5, Sukroz-gap, EKG-MKG, EMG-MMG, EEG-MEG.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrot çeşitlerini ve elektrotların kayıtaki önemini bilir |
ÖÇ02 | Tek lif potansiyeli ve bileşik potansiyel arsındaki farkı açıklar |
ÖÇ03 | Hücreiçi ve hücre dışı kayıtlanan potansiyeller arasındaki ilişkiyi bilir ve açıklar |
ÖÇ04 | EKG yi kayıtlayabilir ve yorumlayabilir |
ÖÇ05 | EMG kayıt yöntemlerini bilir |
ÖÇ06 | EEG nin fiziksel temellerini açıklayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uyarılabilir hücreler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Hücreiçi potansiyeller | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Yüzeyel potansiyeller | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Hacimli iletken potansiyelleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Ödev Çalışması-1 | Kitap ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Sukroz-gap | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Ödev Çalışması-2 | Kitap ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | EKG-MKG | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Ödev Çalışması-3 | Kitap ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | EMG-MMG | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Ödev Çalışması-4 | Kitap ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | EEG-MEG | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |