Genel Bilgi
Kod | BFZ542 |
Ad | Biyoelektrik-1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYKUT PELİT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dejenerasyon ve rejenerasyon sırasında çevresel sinirlerin yapı, işlev ve sinyal iletimi özellikleri
Dersin İçeriği
Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, miyelin kılıfının özellikleri, nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu, rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri, bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri, Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak, Ödev1,2,3,4, Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama, sukroz-gap tekniği, voltaj-klamplı sukroz gap, dönem sonu sınavı
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Periferik sinirlerin yapı ve işlevlerini bilir |
ÖÇ02 | Miyelin kılıfının özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Dejenerasyon ve rejenerasyon süreçlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Model kurar, bileşik sinir potansiyelini hesaplar |
ÖÇ05 | Sukroz-gap yöntemiyle bileşik aksiyon potansiyellerini kayıtlar |
ÖÇ06 | Kayıtlanan Bileşik potansiyeldeki evreleri tanımlar |
ÖÇ07 | Bileşik aksiyon potansiyelini etkileyen fiziksel ve kimyasal faktörleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Miyelin kılıfının özellikleri | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Ödev Çalışması-1 | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sukroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ödev Çalışması-2 | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sukroz-gap tekniği | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Ödev Çalışması-3 | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Voltaj-klamplı sukroz gap | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |