Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Moda Tasarımı | |
Kod | MDT233 |
Ad | Üretim Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELDA ARAS
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üretim planlaması ve verimlilik hesapları yapar.
Dersin İçeriği
Konfeksiyon işletmelerinin genel yapısı içinde üretimin planlanması ve maliyet hasaplarını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Juki Corporation, 1997, Konfeksiyonda Üretim Yöntemi El Kitabı Hazır Giyimde İş Bilimleri -2 – İşletme Organizasyonu 1. ( Komisyon) Acar, N., 1998, Üretim Planlaması Yöntem ve Uygulamaları,MPM Yayınları,Yayın no: 280 Hazır Giyimde İş Bilimleri – 3-
Notlar
Organizasyon ve planlama ders notlar Hazır Giyimde İş Bilimleri – 3- İşletme Organizasyonu 2. (Komisyon)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konfeksiyon işletmesinin bölümlerini tanıyabilme ve çalışma sistemlerini uygular |
ÖÇ02 | Konfeksiyon işletmesinde üretim bandı kurar |
ÖÇ03 | Planlama biriminin tüm verilerini kullanarak maksimum karlılığa ulaşabilecek işletme içi ve işletme dışı çalışmaları yapar |
ÖÇ04 | İşletme içi bölümler arası iş ve bilgi akışını sağlar |
ÖÇ05 | Üretimi planlar, geliştirir ve yönetir. |
ÖÇ06 | Üretim ve zaman planları yapar ve takip eder. |
ÖÇ07 | Üretim ile ilgili basit maliyet hesaplamalarını yapar |
ÖÇ08 | Üretim hattı hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşyeri Planlaması, aşamaları, özellikleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Fabrika içi yerleşim planlarının hazırlanması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşletme bölümlerinin düzenlenmesi | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Organizasyon, temel prensipleri, alanları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Planlama, önemi, malzeme ve kapasite planlaması | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İş hazırlama, iş akış planları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Üretim şeması ve hazırlanma kuralları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | işlenen konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üretim hattı dengeleme ve bant verimliliğinin hesaplanması | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Üretim hattı dengeleme. | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Üretim Yönetimi, özellikleri ve işletmeler açısından önemi | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Zaman Yönetimi (Kontrolu), Akış zamanı hesapları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Zaman Kontrolu ve Yönetiminde kullanılan Dökümanlar | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Verim Yönetimi (Kontrolu) | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Maliyet Yönetimi (Kontrolu) | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |