EM0028 Stratejik İnovasyon Yönetimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EM0028
Ad Stratejik İnovasyon Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kurumların ve ülke ekonomilerinin büyümesinde en önemli itici güçlerden birisi de inovasyondur. Bu dersin amacı inovasyonun kurumlarda nasıl stratejik olarak yönetilmesi gerektiği ile ilgili bilgi ve beceri kazandırılmaya çalışılacaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde inovasyon ile ilgili temel kavramlar, inovasyon engelleri, inovasyon başarı faktörleri, inovasyonda liderlik (CXO nitelikleri), inovasyon ekibi kurma, inovasyona kaynak sağlama, inovasyon kültürünü yaratma ve değişimi yönetimi gibi konular yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Stratejik İnovasyon Yönetimi, Prof. Dr. İsmet Barutçugil, Yayınevi: Kariyer Yayınları

Notlar

makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnovasyon ve çeşitleri hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Strateji ve strateji yönetimi hakkında bilgi edinir
ÖÇ03 Değişim yönetimi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 İnovasyon ve teknoloji yönetim yaklaşımları hakkında bilgi edinir.
ÖÇ05 İnovasyonu stratejik olarak yönetme konusunda bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve derse giriş makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İnovasyon nedir? Çeşitleri nelerdir? İnternet araştırması 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Strateji nedir? Stratejik yönetim nedir? internet araştırması 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bölüm 1 Bölüm 1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bölüm 2 Bölüm 2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Bölüm 3 Bölüm 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Bölüm 4 Bölüm 4 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bölüm 5 Bölüm 5 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Bölüm 6 Bölüm 6 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bölüm 7 Bölüm 7 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Bölüm 8 Bölüm 8 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Proje sunumu 1 makaleler 1 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Proje sunumu 2 makaleler 2 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Projelerden çıkartılan dersler tüm makaleler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 01:32