Genel Bilgi
Kod | EM0028 |
Ad | Stratejik İnovasyon Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Kurumların ve ülke ekonomilerinin büyümesinde en önemli itici güçlerden birisi de inovasyondur. Bu dersin amacı inovasyonun kurumlarda nasıl stratejik olarak yönetilmesi gerektiği ile ilgili bilgi ve beceri kazandırılmaya çalışılacaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde inovasyon ile ilgili temel kavramlar, inovasyon engelleri, inovasyon başarı faktörleri, inovasyonda liderlik (CXO nitelikleri), inovasyon ekibi kurma, inovasyona kaynak sağlama, inovasyon kültürünü yaratma ve değişimi yönetimi gibi konular yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Stratejik İnovasyon Yönetimi, Prof. Dr. İsmet Barutçugil, Yayınevi: Kariyer Yayınları
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnovasyon ve çeşitleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Strateji ve strateji yönetimi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Değişim yönetimi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | İnovasyon ve teknoloji yönetim yaklaşımları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | İnovasyonu stratejik olarak yönetme konusunda bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İnovasyon nedir? Çeşitleri nelerdir? | İnternet araştırması 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Strateji nedir? Stratejik yönetim nedir? | internet araştırması 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bölüm 1 | Bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bölüm 2 | Bölüm 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Bölüm 3 | Bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Bölüm 4 | Bölüm 4 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bölüm 5 | Bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Bölüm 6 | Bölüm 6 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bölüm 7 | Bölüm 7 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Bölüm 8 | Bölüm 8 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Proje sunumu 1 | makaleler 1 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje sunumu 2 | makaleler 2 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projelerden çıkartılan dersler | tüm makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |