Genel Bilgi
Kod | FENZ119 |
Ad | Kimya Laboratuvarı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Genel Kimya ders içeriğinde bulunan konulara ait temel deneylerin yaptırılması ile teoride anlatılan konuların daha iyi anlaşılmasını sağlamak, öğrencinin deney aşamasında laboratuar araç ve gereçlerini kullanmasını sağlayarak uygulama alışkanlığını geliştirmek.
Dersin İçeriği
Laboratuvar malzemelerinin ve güvenlik önlemlerinin tanıtımı, çözelti hazırlama,kütlenin korunumu, Maddeleri fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak tanıma, stokiyometri, Asitler ve bazlar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Laboratuvar deney föyü
Notlar
ilgili Alanyazın
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler kimyasal maddeler ve özellikleri hakkında bilgi kazanır |
ÖÇ02 | Çözelti hazırlama yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Asit ve baz çözeltilerini hazırlama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Maddeyi oluşturan bileşenlerin miktarlarının tayinine yönelik deney yapma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvar malzemelerinin ve güvenlik önlemlerinin tanıtımı | Genel laboratuvar kurallarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çözelti hazırlama | Çözeltilerle ilgili okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
3 | Çözelti hazırlama deneyi | Çözeltiler deneyi ile ilgili okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Kütlenin korunumu | Kütlenin korunumuyla ilgli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Kütlenin korunumu deneyi | Kütlenin korunumu denyi ile ilgli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Maddeleri fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak tanıma | Maddenin yapısıyla ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Maddeleri fiziksel ve kimyasal özelliklerinden yararlanarak tanıma deneyi | Maddenin yapısı deneyi ile ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Stokiyometri | Stokiyometriyle ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Stokiyometri deneyi | Stokiyometri ile ilgil okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Asitlik ve bazlık | Asitler ve bazlarla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Asitler ve bazlar. | Asitler ve bazlar ile ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Asitler ve bazları tanıma | Asitler ve bazlarla ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | ders değerlendirmesi | deney raporlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Genel ders değerlendirmesi | deney raporlarını genel olarak incelemek. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |