Genel Bilgi
Kod | FENZ122 |
Ad | Kimya Laboratuvarı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bazı kimya kavramlarını laboratuar uygulamaları ile öğretmektir
Dersin İçeriği
İyonik çözeltilerin kinetiği, kimyasal denge, asit ve baz titrasyonu, bakır 2 iyodatın çözünürlük çarpımı, Elektrik akımının kimyasal etkisinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Laboratuvar deney föyü
Notlar
İlgili alanyazın
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler kimya laboratuarında kullanılan çalışma teknikleri hakkında bilgi kazanır |
ÖÇ02 | Kimyasal reaksiyonları gerçekleştirme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Farklı reaksiyonların denge durumları hakkında yorum yapar. |
ÖÇ04 | Elektrik akımının kimyasal etkisini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve grupların oluşturulması | Genel laboratuvar kurallarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İyonik çözeltilerin kinetiği | İyonik çözeltilerle ilgili teorik bilgi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | İyonik çözeltilerin kinetiği deneyi | İyonik çözeltilerin kinetiğiyle ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Kimyasal denge | Kimyasal dengenin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Kimyasal denge deneyi | Kimyasal denge hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Asit ve baz titrasyonu | Asitler ve bazlarla ilgli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Asit ve baz titrasyonu deneyi | Asitilik bazlık ile ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bakır 2 iyodatın çözünürlük çarpımı | özel tepkimeler ile ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Bakır 2 iyodatın çözünürlük çarpımının bulunması | çözelti kimyası ile ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Elektrik akımının kimyasal etkisinin incelenmesi | Elektroliz hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Elektrik akımının kimyasal etkisinin incelenmesi deneyi | Elektroliz hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Genel ders değerlendirmesi | deney raporlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | dersin değerlendirilmesi | Akran değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel laboratuvar değerlendirmesi | öz değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |