Genel Bilgi
Kod | BMS301 |
Ad | Biyosensörler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyosensörlerin fizikokimyasal bir sinyal iletici veya optik, elektrokimyasal, termometrik, piezoelektrik, manyetik bir sinyal iletici ile bir biyolojik materyalin kombinasyonu ile oluşan analitik ölçüm sistemleri olduğu ve biyosensörlerin nerelerde ve hangi amaçlarla kullanılabileceğinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Algılama temel ilkeleri, biyokimyasal algılama, biyosensör prensipleri, algılama ve enstrumantasyon ilişkisi, biyosensör uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Biosensors: Essentials, (2013), Springer, Heidelberg New York Dordrecht London Gennady Evtugyn
Notlar
Biosensors: Essentials, (2013), Springer, Heidelberg New York Dordrecht London Gennady Evtugyn
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | En genel sensör ilkelerini tanımlayabilir |
ÖÇ02 | Biyosensör tasarımı ve biyosensör performansını etkileyen parametreler konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ03 | Farklı uygulamalar için biyosensörler tasarımlayıp geliştirebilir |
ÖÇ04 | Dersden elde edilen bilgiyi ilgili sorunlara uygulayabilir ve bu alandaki literatürü okuyabilir |
ÖÇ05 | Duyarlık ve seçimlilik konusunda farklı teknikleri kıyaslayabilir |
ÖÇ06 | Literatürdeki yeni biyosensör teknolojilerini değerlendirebilir |
ÖÇ07 | Çeşitli ölçümler için farklı sensör ve iletim sistemlerinin uygulanması konusunda geniş bir anlayış seviyesine sahiptir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyosensörlerin Tanımı ve Genel Prensipleri | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyosensörlerin Kısa Tarihsel Gelişimi | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyosensörlerde Kullanılan Malzemeler | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sinyal Oluşturan Türlere Göre Biyosensörler | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyosensörlerde Kullanılan Biyomoleküller ve İmmobilizasyon Yöntemleri | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyosensörlerin Sınıflandırılması | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enzim Temelli Biyosensör | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyosensörlerin Hazırlanması | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyosensörlerin Performans Faktörleri | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Yöntem Seçilmemiş |
11 | Biyosensörlerin Kullanım ve Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biyosensörlerin Biyokimya Alanında Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyosensörlerin Gıda Alanında Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyosensörlerin Tıp Alanında Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Biyosensörlerin Çevre Alanında Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |