Genel Bilgi
Kod | BMS301 |
Ad | Biyosensörler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyosensörlerin fizikokimyasal bir sinyal iletici veya optik, elektrokimyasal, termometrik, piezoelektrik, manyetik bir sinyal iletici ile bir biyolojik materyalin kombinasyonu ile oluşan analitik ölçüm sistemleri olduğu ve biyosensörlerin nerelerde ve hangi amaçlarla kullanılabileceğinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Algılama temel ilkeleri, biyokimyasal algılama, biyosensör prensipleri, algılama ve enstrumantasyon ilişkisi, biyosensör uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Biosensors: Essentials, (2013), Springer, Heidelberg New York Dordrecht London Gennady Evtugyn
Notlar
Biosensors: Essentials, (2013), Springer, Heidelberg New York Dordrecht London Gennady Evtugyn
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | En genel sensör ilkelerini tanımlayabilir |
ÖÇ02 | Biyosensör tasarımı ve biyosensör performansını etkileyen parametreler konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ03 | Farklı uygulamalar için biyosensörler tasarımlayıp geliştirebilir |
ÖÇ04 | Dersden elde edilen bilgiyi ilgili sorunlara uygulayabilir ve bu alandaki literatürü okuyabilir |
ÖÇ05 | Duyarlık ve seçimlilik konusunda farklı teknikleri kıyaslayabilir |
ÖÇ06 | Literatürdeki yeni biyosensör teknolojilerini değerlendirebilir |
ÖÇ07 | Çeşitli ölçümler için farklı sensör ve iletim sistemlerinin uygulanması konusunda geniş bir anlayış seviyesine sahiptir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyosensörlerin Tanımı ve Genel Prensipleri | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyosensörlerin Kısa Tarihsel Gelişimi | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyosensörlerde Kullanılan Malzemeler | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sinyal Oluşturan Türlere Göre Biyosensörler | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyosensörlerde Kullanılan Biyomoleküller ve İmmobilizasyon Yöntemleri | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyosensörlerin Sınıflandırılması | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enzim Temelli Biyosensör | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyosensörlerin Hazırlanması | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyosensörlerin Performans Faktörleri | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Yöntem Seçilmemiş |
11 | Biyosensörlerin Kullanım ve Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biyosensörlerin Biyokimya Alanında Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyosensörlerin Gıda Alanında Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyosensörlerin Tıp Alanında Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Biyosensörlerin Çevre Alanında Uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |