Genel Bilgi
Kod | BMM007 |
Ad | Tıbbi Cihazların Mekanik Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel biyomekanik unsurların tasarımını öğretme. Hata ve yorgunluk gibi önemli konuların tartışılması; Önemli biyomekanik bileşenlerin tasarım hususlarının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Yük ve Gerilme Analizi, Eğilme ve Sertlik, Statik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar, Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar, Kalıcı Olmayan Mafsal Tasarımı
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Richard G. Budynas, Makine Mühendisliğinde Tasarım, Literatür Yayınları, 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci biyomekanik bileşen tasarımı temellerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci biyomekanik sistemlerin tasarım süreçlerinin tarihi konusunda bilgiler edinir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyomekanik bileşen tasarımı temellerinin örneklerle açıklar. |
ÖÇ04 | Biyomekanik sistem bileşenlerinin statik ve dinamik yükler altındaki davranışlarını ve muhtemel hata sebeplerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyomekanik Sistemlere Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yük ve Gerilme Analizi-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yük ve Gerilme Analizi-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eğilme | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sertlik | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Statik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Statik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-4 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kalıcı Olmayan Mafsal Tasarımı-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kalıcı Olmayan Mafsal Tasarımı-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yay Tasarımı-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |