DBMM801 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBMM801
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUTLU AVCI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUTLU AVCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. AHMET AYDIN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora öğrencilerinin bilimsel ve akademik gelişimlerinin olması gereken şekilde sağlanması.

Dersin İçeriği

Doktora öğrencilerine akademik danışmanlık verilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

Bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyomedikal Mühendisliği alt bilim dallarından birinde uzmanlaşmak için gerekli ders alt yapısına sahiptir.
ÖÇ02 Biyomedikal Mühendisliği Doktora derecesi için hazırlaması gereken tez ile ilgili literatür bilgisine sahiptir.
ÖÇ03 Biyomedikal Mühendisliği Doktora ünvanı için bilimsel tez çalışması yapar.
ÖÇ04 Uzmanlık bilim dalı ile ilgili literatüre hakimdir.
ÖÇ05 Bilimsel makale yazar ve yayınlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanlık 1 Bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Danışmanlık 2 Danışmanın önerdiği araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Danışmanlık 3 Danışmanın önerdiği araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Danışmanlık 4 Danışmanın önerdiği araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Danışmanlık 5 Danışmanın önerdiği araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Danışmanlık 6 Danışmanın önerdiği araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Danışmanlık 7 Danışmanın önerdiği araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Raporlama ve sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Danışmanlık 8 Danışmanın önerdiği araştırma ve uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Danışmanlık 9 Danışmanın önerdiği araştırma ve uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Danışmanlık 10 Danışmanın önerdiği araştırma ve uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Danışmanlık 11 Danışmanın önerdiği araştırma ve uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Danışmanlık 12 Danışmanın önerdiği araştırma ve uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Danışmanlık 13 Danışmanın önerdiği araştırma ve uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Danışmanlık 14 Danışmanın önerdiği araştırma ve uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Raporlama ve sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Raporlama ve sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.05.2024 12:41